مدیرکل آموزش و پرورش گیلان حفظ سلامت دانش آموزان برای بازگشایی مدارس در اولویت است، گفت: والدین نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش مهر گیلان –محمد رحمتی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تلاش شده تا همه امکانات لازم برای بازگشایی مدارس در استان گیلان انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی انجام خواهد شد، افزود: آمادگی لازم برای اجرای مصوبه‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه را در زمینه آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی را داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه در بازگشایی مدارس اولویت اصلی سلامت دانش آموزان است، اضافه کرد: تا زمانی که از بی خطر بودن حضور دانش آموزان در مدارس اطمینان ایجاد نشود مدارس حضور بازگشایی نخواهد شد.

وی به حضوری برگزار شدن برخی مدارس روستایی به دلیل پایین بودن تعداد دانش آموزان، افزود: خانواده‌ها نگران سلامت فرزندان خود نباشند در شهرها تا زمان آماده نبوده همه شرایط مدارس حضوری برگزار نمی‌شود.

رحمتی با بیان اینکه همانند سال گذشته زیر ساخت‌های لازم برای انجام آموزش‌های غیر حضوری فراهم شده است.، تصریح کرد: در سطح روستاها نیز رعایت دستور العمل های بهداشتی به صورت سختگیرانه اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون فرهنگیان تکمیل شده است، گفت: تاکنون نیز ۵۰ درصد فرهنگیان دُز دوم را دریافت کرده‌اند و تا پایان هفته نیز این روند تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون والدین دانش آموزان بعد از تکمیل این روند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه و اوایل آبان ماه این گروه نیز واکسینه شوند.