مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان : ۸ پاسگاه محیط بانی در مناطق حفاظت شده این استان امسال به نیروگاه خورشیدی مجهز شدند.

به گزارش مهر گیلان –مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از انرژی پاک برای تامین برق مورد نیاز پاسگاه‌های محیط بانی است گفت : ۱۸ دستگاه نیروگاه خورشیدی از منابع و محل اهدایی صندوق ملی محیط زیست در ۸ پاسگاه محیط بانی مناطق حفاظت شده سرخانکل و قلم گوده در بندر انزلی ، سلکه و سیاه درویشان در صومعه سرا، آغوزی سیاهکل- امیرکلایه لاهیجان ، لوندویل آستارا و بوجاق کیاشهر نصب شد.
ساسان کفایی با بیان اینکه با نصب این نیروگاه‌ها از این پس پاسگاه‌های محیط بانی با مشکل قطعی برق مواجه نمی‌شوند گفت: این اقدام در راستای استفاده از فناوری‌های پاک و انرژی‌های تجدید پذیر و استقرار مدیریت سبز صورت گرفته است.
وی افزود : انرژی‌های تجدید پذیر جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی بوده، زیرا قابل دسترس و کم هزینه‌تر از سایر سوخت‌ها هستند همچنین با کاهش گاز‌های گلخانه‌ای مشکلات محیط زیستی از جمله گرمایش زمین را تا حد زیادی از بین می‌برند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : هر یک از سامانه‌های نصب شده در پاسگاه‌های محیط بانی قادر به تولید برق به ظرفیت ۱۲۰۰ وات در ساعت هستند و از این پس مشکلات قطعی برق آن‌ها با ذخیره برق توسط صفحات فوتو‌ولتائیک برطرف خواهد شد.
ساسان کفایی کاهش آلودگی هوا و گاز‌های گلخانه ای ، کمک به توقف یا کاهش گرمایش زمین و رفع مشکلات و کمبود‌ها در حوزه محیط بانی را از کارکرد‌های مثبت استفاده از انرژی خورشیدی دانست.