استاندار گیلان با تصریح اینکه جلسات نباید فقط به گفت و گو بسنده شود و بایستی برای تحقق تصمیمات زمانبندی مشخص کنیم، گفت: دستگاه های متولی تا پایان آبان ماه جاری، فرصت دارند نخستین مجوز آغاز ساخت مسکن در طرح جهش تولید را صادر کنند.

به گزارش مهر گیلان -دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای مسکن گیلان به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت یک میلیون واحد مسکونی اشاره و اظهار کرد: شعار دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی درخصوص مسکن به عنوان یکی از مهمترین شعارهای راهبردی و براساس برنامه ریزی بود.

وی با بیان اینکه در استان های شمالی محدودیت هایی برای تأمین زمین وجود دارد، گفت: باتوجه به سهمیه ۲۸ هزار واحدی گیلان که براساس تراکم جمعیت درنظرگرفته شده، باید به دنبال راهکار و گره‌گشایی از امور باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به وجود جنگل و دریا و پیوستگی شهرهای استان اشاره و تصریح کرد: برخی اراده‌ها برای ویلاسازی و تغییرکاربری ها وجود دارد اما باید ضمن حفظ کاربری و حرائم شهرها و روستاها، اراده لازم برای تأمین مسکن هم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای آن دسته از محرومان به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به واسطه مهاجرت از روستا به شهر، در حاشیه شهر سکونت داشته و از مسکن برخوردار نیستند نیز باید برنامه ریزی شود، گفت: در این مسیر با بررسی کارشناسانه سیمای شهری، معماری و فرهنگ بومی درنظرگرفته شود.

استاندار گیلان عزم جدی، هم اندیشی، هم افزایی و هم پوشانی را برای کسب توفیق در اجرای طرح جهش تولید ضروری دانست و افزود: در انبوه سازی با درنظرگرفتن مزایای طرح مسکن مهر باید ضعف ها و نواقص آن رفع شود.

وی با تأکید براینکه جلسات نباید فقط به گفت و گو بسنده شود و باید برای تحقق تصمیمات زمانبندی مشخص کنیم، تصریح کرد: دستگاه های متولی تا پایان آبان ماه فرصت دارند نخستین مجوز آغاز ساخت مسکن در طرح جهش تولید را صادر کنند.

دکتر عباسی با بیان اینکه دستگاه های اصلی و فرعی در قالب پنجره واحد ملزم به بررسی و رفع موانع پیش رو هستند، اظهار داشت: اقدامات را نباید به تشکیل جلسه شورای مسکن موکول کرد بلکه در جلسه آینده باید پیشرفت امور به صورت مستند، گزارش شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در سامانه ثبت نام کرده اند اما برخی از محرومان به واسطه عدم توان بازپرداخت اقدامی برای ثبت در سامانه نکرده اند، گفت: باید به واقعیت های جامعه توجه شود و در بسیاری از مناطق نباید منتظر ثبت نام افراد بمانیم بلکه به صورت دقیق رصد و شناسایی افراد مستعد صورت گیرد.

در این نشست هریک از اعضاء به بیان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته پرداختند.