استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول آذر ماه، گفت: علوم پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش و آموزش عالی استان گیلان موانع بازگشایی این مراکز را برطرف کنند.

به گزارش مهر گیلان –اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان با تأکید بر ضرورت جدیت در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، اظهار کرد: در برخی استان‌ها شاهد افزایش آمارهای کرونایی و تعداد شهرهای قرمز و کاهش تعداد شهرهای آبی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو شهر گیلان آبی و نارنجی و باقی شهرها زرد هستند، افزود: گیلان در استفاده از ماسک جز استان‌های پایین کشور است و نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم تا با موج ششم مواجه نشویم.

استاندار گیلان با اشاره اینکه باید در واکسیناسیون نیز در استان تکمیل شود، گفت: باید با تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی و مراقبت‌های درون منزل و تبیین خطرات و تبعات عدم تزریق واکسن برای مردم به ویژه روستاییان روشن کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: رسانه و صدا و سیما باید با تولید محتوا مردم را به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن ترغیب کنند.

عباسی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر ماه امسال، گفت: دستگاه‌های متولی اعم از دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش و آموزش عالی باید مقدمات کار برای بازگشایی‌ها را فراهم کرده و موانع را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون اولویت با فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال است، اضافه کرد: هیچ توجیهی برای عدم بازگشایی این مراکز وجود ندارد و برای خوابگاه‌ها و ایاب و ذهاب نیز ملاحظاتی در نظر گرفته می‌شود./مهر/گیلان