امروز ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور کارگرنیا، عزیزی، عاشری، حسینی و شهرستانی از اعضای شورا، علوی شهردار رشت و مدیران شهری ، سامانه الکترونیکی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری رونمایی گردید.

به گزارش مهر گیلان-در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه رعایت عدالت و رفع تبعیض ها اقدام ارزشمندی است، گفت: این مهم باید در همه سازمان ها مورد توجه باشد و هوشمند سازی خدمات به خصوص در بخش قرار دادها و مفاد قرار داد می تواند در تحقق این مهم و جلوگیری از بروز بسیاری از تخلفات موثر باشد.

محمد حسین واثق کارگرنیا در مراسم رونمایی از سامانه الکترونیکی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت با اشاره به لزوم ساماندهی بخش املاک شهرداری رشت اظهار کرد: شهرداری رشت در حال حاضر از املاک خود که سرمایه شهرداری و اموال مردم محسوب می شود، اطلاعات درست و کاملی ندارد و سامانه املاک شهرداری رشت باید سریعا راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی کارگران فصلی و روزمزد نیز یکی از مهمترین خواسته های شورای شهر رشت از شهردار است، بیان کرد: موضوع ساماندهی کارگران فصلی و روزمزد سالهاست که بلا اقدام باقی مانده است و امیدوارم این مهم با در نظر گرفتن کرامت انسانی این قشر زحمتکش به صورت ویژه مد نظر قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نصب سایبان در دو نقطه از شهر تصریح کرد: باید در میدان زرجوب و دانای علی رشت که بیشترین تجمعات را بالاخص در برخی از ایام سال در بر می گیرد، سایبان نصب شود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه رفع تبعیض ها و رعایت عدالت اقدام ارزشمندی است، بیان کرد: با هوشمند سازی خدمات به خصوص در بخش قراردادها و مفاد قرارداد می توانیم در تحقق رعایت عدالت و رفع تبعیض و جلوگیری از بروز تخلفات گام های موثری برداریم.

شهردار رشت در این مراسم با اشاره به لزوم هوشمند سازی خدمات شهری برای پاسخگویی به نیاز روز شهروندان اظهار کرد: رونمایی از سامانه های مدیریت املاک، ساماندهی مشاغل، ثبت قراردادها و غیره می تواند زمینه را برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان فراهم سازد.

سید امیر حسین علوی افزود: سامانه های شهرداری باید در کوتاهترین زمان ممکن به روز رسانی شده و یکپارچه سازی در بحث ارائه خدمات شهروندی به سرانجام برسد که در این زمینه جلساتی با سازمان فاوا شهرداری رشت برگزار شده است تا این اقدامات هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد و مردم در آینده دغدغه کاری که باید سالهای قبل رفع می شد را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه خواسته ها و دغدغه اعضای محترم شورا همان تعهدی است که به شهروندان داریم، اذعان داشت: تسریع در کارها باعث رضایتمندی شهروندان شده و مردم تفاوت خدمت را حس خواهند کرد.

سید امیر حسین علوی بیان داشت: با توجه به اهمیت بالای این اقدام، هر جا که نیاز باشد از منابع شهرداری برای سرعت بخشیدن به روند کار استفاده خواهد شد، چون به نتیجه رسیدن این اقدامات می تواند رضایتمندی مردم از شورا و شهرداری را به دنبال داشته باشد.

مجید عزیزی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از افرادی که این سامانه را راه‌اندازی کردند و همچنین با تبریک ایام ولادت امام حسن عسکری (ع) ابراز داشت:‌ شهر رشت به شهر اولین‌ها معروف بوده اما با این حال در بسیاری از حوزه‌ها عقب مانده است.

مجید عزیزی تصریح کرد: بدون شک جلوی ضرر را از هر کجا که بگیریم، منفعت است و امیدوارم با تدبیر شهردار رشت، دیگر سازمانهای شهرداری هم ترغیب شوند و نقیصه‌ها و کاستی‌های خود را برطرف سازند.

رضا عاشری عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه بر لزوم افزایش شفافیت در امور و برنامه‌های شهرداری تاکید کرد و اظهار داشت: هر قدمی که به سمت توزیع عادلانه ثروت و عدالت در مجموعه شهرداری رشت برداشته شود را غنیمت می‌شماریم.

همچنین نادر حسینی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در طراحی و راه اندازی این سامانه باید مشکلات احتمالی آن برطرف شود، اظهار کرد: در بسیاری از موارد بعد از گذشت ۶ ماه سامانه ها به دلیل مواردی چون فعال نبودن درگاه و … متوقف می شوند.

نادر حسینی افزود: امیدواریم با دقت نظر مسئولان مربوطه این سامانه به گونه ای طراحی و راه‌اندازی شود که شهروندان مشکلی برای ورود نداشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه خواستار ساماندهی دستفروشان سطح شهر شد و اذعان داشت: دستفروشان سطح شهر باید شناسنامه دار و شناسایی شده و برای رفع معضل سد معبر، ساماندهی شوند تا بتوانیم معضل سد معبر را مدیریت کنیم.

حسینی افزود: باید برای رفع مشکلات شهری و ساختن شهری پویا و با نشاط از همه ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده نمود.

لازم به ذکر است در این مراسم علیرضا حسنی رئیس سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت نیز گزارشی از روند اجرای سامانه الکترونیکی این سازمان ارائه نمود.