دبیر علمی کمیته ملی کرونا: ما نظر کمیته علمی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را با در نظر گرفتن جوانب علمی به ستاد ملی کرونا فردا اعلام خواهیم کرد تا درباره آن تصمیم گیری شود، زیرا به نظر می‌رسد شیوه نامه‌های بهداشتی آنطور که باید در مدارس اجرا نمی‌شود.

به گزارش مهر گیلان-دکتر حمیدرضا جماعتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای رسیدن به ایمنی جامعه هدف باید بیش از ۸۵ درصد جامعه واکسینه شوند و بدون شک یکی از عوامل اصلی پیشگیری از فوت و ابتلا به کرونا همین واکسیناسیون است.
وی افزود: تأخیر در بازگشایی‌ها می‌تواند بر کاهش موارد مرگ و میر تأثیر بگذارد.

وی ادامه داد: اکنون در کشور‌های اروپایی با اینکه واکسیناسیون بالاتری از کشور ما داشته اند به شدت موج کرونا دیده می‌شود که سویه غالب آن همان گونه دلتا است که در کشور ما نیز دیده شد.
دبیر کمیته علمی کرونا افزود: یکی از دلایل موج گیری شدید کرونا در این کشور‌ها نرسیدن واکسیناسیون دانش آموزان به حد کافی است و بازگشایی‌هایی که بی محابا صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان در کشور ما با حد نصاب فاصله دارد ادامه داد: باید واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به بیش از ۸۵ درصد جامعه هدف برسد تا ایمنی حاصل شود، در غیر این صورت بازگشایی بی محابای مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند حضور در تجمعات و بروز موج بعدی کرونا را محتمل کند./صدا و سیما