استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به قرار گرفتن 16 شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی، بر لزوم پیگیری جدی تزریق دُز سوم واکسن و نیز کنترل مرزهای استان برای مقابله با شیوع سویه جدید ویروس تأکید کرد.

 به گزارش مهر گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، از ایثارگری پزشکان و کادر درمان طی دو سال اخیر تقدیر کرد و افزود: به سبب اقدامات موثر در مقابله با کرونا، امروز شاهد آبی شدن ۱۶ شهرستان استان هستیم و امیدواریم شهرستان رودبار نیز بزودی آبی شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده پنجاه درصدی از ظرفیت اماکن عمومی بیان داشت: نباید با عادی انگاری نسبت به این ویروس ، شاهد موج دیگری از کرونا باشیم.

دکتر عباسی از صداوسیمای مرکز استان و رسانه‌ها خواست به تنویر افکار عمومی درخصوص ضرورت تزریق دُز سوم واکسن به‌ویژه در گروه های پرخطر بپردازند.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز گیلان در واکسیناسیون دُزهایُ اول و دوم ، بر لزوم واکسیناسیون دُز سوم با همان همت جهادی دوره های پیش تأکید و اضافه کرد: خوشبختانه ایران هیچ کمبودی در تامین واکسن ندارد و این مهم، نشانگر توجه و تلاش دولت و مسئولان به سلامت مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در کشورهای همسایه، باید نسبت به کنترل مرزها، گرفتن تست از مسافران ورودی و قرنطینه مبتلایان در صورت مشاهده ، اقدام کرد.

دکتر عباسی به فعالیت واحدهای آموزشی استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز اشاره و تصریح کرد: نظارت بر رعایت اصول بهداشتی همواره مورد توجه بازرسان و دستگاه های متولی امر باشد و درصورت مشاهده تخلف، گزارش آن به دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه مردم فرهیخته گیلان به سبب پیشینه غنی فرهنگی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام دارند ، افزود: اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا که در راستای حفظ سلامت عمومی است ، باید مورد توجه دستگاه های اجرایی باشد.

استاندار گیلان اظهار داشت: دولت در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش و رتبه بندی فرهنگیان توجه ویژه ای داشته و بر اساس برنامه ششم توسعه به حل دغدغه معلمان پرداخته از این‌رو معلمان با خاطری آسوده به تدریس می پردازند و امیدواریم این امر به ارتقاء آموزش بیانجامد.

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند ، هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.