فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همه تلاش ما این است که میزبانان خوبی برای پرندگان مهاجر گیلان که از شمال اورپا و سیبری به گیلان آمده اند دربرابر بیماری آنفلوانزای پرندگان باشیم.

به گزارش مهر گیلان-ساسان اکبری پوردر خصوص اقدامات محیط زیست گیلان در مواجهه با مشاهده بیماری آنفلوانزای پرندگان در گیلان اظهار کرد: گشت و کنترل ها را افزایش داده‌ایم و هرگونه موردی که مرگ مشکوک پرندگان باشد را به اداره کل دامپزشکی گیلان گزارش خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون تلفاتی در مناطق حفاظت محیط زیست گیلان مشاهده نشده و مناطق حفاظت شده گیلان نظیر تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق، تالاب امیرکلایه و نوار ساحلی بیش از گذشته رصد می شوند تا پرندگان مهاجر که مهمانان زیبای گیلان از شمال اروپا و سیبری به گیلان هستند، از بیماری آنفلوآنزا در امان بمانند.

اکبری‌پور ادامه داد: به مردم نیز توصیه می‌کنیم اگر علائم بیماری را در گونه‌ای از مهاجر نظیر مرغابی سانان و قوها و … دیدند، سریعا با دامپزشکی یا اداره محیط زیست تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه افراد نباید برای کشتن و گرفتن پرنده‌ای که دارای علائم بیماری است، اقدام کنند، زیرا سهل انگاری در چنین مواردی منجر به تلفات جمعیت بیشتری از پرندگان بومی و مهاجر خواهد شد.   

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اضافه کرد: مردم گیلان در سال های گذشته که استان ما با بیماری آنفلوآنزای پرندگان مواجه شده بود، همکاری خوبی داشتند و امیدواریم امسال نیز شاهد همکاری خوب مردم باشیم.

اکبری پور گفت: طبق مشاهدات عینی جمعیت پرندگان زمستان گذران گیلان خوب است و صدها هزار قطعه پرنده در حال زمستان گذرانی هستند.