رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح آخرین وضعیت پیشرفت اجرای سند ملی واکسیناسیون در استان از تزریق ۹۴.۵ درصدی دز اول خبر داد و تزریق دز یادآور را ۲۵ برابر در پیشگیری از سویه امیکرون، موثر دانست.

به گزارش مهر گیلان-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در نشست بررسی وضعیت پیشرفت اجرای سند ملی واکسیناسیون استان در سالن اجلاس حوزه ریاست، اظهار داشت: مردم ضمن مداومت در رعایت پروتکل های بهداشتی، باید تزریق دز سوم کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت اجرای سند واکسیناسیون علیه کرونا در گیلان، افزود: ۹۴.۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز نخست و حدود ۸۵ درصد مردم استان، دز دوم این واکسن را تزریق کرده‌اند‌.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از درگیری ۱۱۰ کشور در جهان با سویه امیکرون خبر داد و افزود: تزریق دز سوم می تواند به میزان ۲۵ برابر در پیشگیری از ابتلا به این سویه، موثر باشد.
دکتر سالاری با بیان اینکه تعداد ۸ مورد ابتلا به سویه امیکرون در کشور گزارش شده است، تصریح کرد: میزان سرایت این سویه جدید حدود ۲.۵ تا ۴ برابر سویه دلتا است و در صورت عدم رعایت پروتکل ها از سوی مردم، در طول دو هفته تا یک ماه می تواند جایگزین دلتا شود.
این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان بر تمایل مردم گیلان به تزریق دز سوم واکسن کرونا، خاطر نشان کرد: باید مراکز تجمیعی واکسیناسیون به این مهم اختصاص داده شود و خوشبختانه هماهنگی هایی با سپاه و بسیج صورت گرفته و چون همیشه، یاری گر حوزه سلامت هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پایان با تاکید بر شتاب در روند تزریق دز سوم واکسن کرونا در راستای پیشگیری از سویه امیکرون، یادآور شد: حوزه سلامت گیلان، تمام توان خود را به کار خواهد بست تا از این بحران نیز عبور کنیم. از مردم شریف گیلان می خواهیم همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی مداومت داشته باشند.