سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون دُز سوم کرونا، گفت: فعالیت پایگاه های تجمیعی و شبانه روزی در رشت دوباره آغاز می شود.

به گزارش مهر گیلان –حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان رشت با اشاره به شیوع سویه جدید امیکرون، اظهار کرد: شهروندان باید تزریق دُز سوم را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه از امروز پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون به تدریج بازگشایی می‌شود، گفت: این کار برای سهولت در دسترسی به مراکز واکسیناسیون و تسریع در تزریق دُز سوم انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت در ادامه با اشاره به راه اندازی مجدد پایگاه شبانه روزی واکسیناسیون در رشت، افزود: توجه جدی به اجرای قرنطینه هوشمند و انجام بازرسی‌های مستمر از اصناف به ویژه تالارها، هایپر مارکت ها و سایر اماکن عمومی شلوغ در دستور کار نهادهای مرتبط باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های رشت پذیرش می‌شود، گفت: تعداد فوتی‌ها ناشی از کرونا نیز صفر است.

امام پناهی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵۴ هزار شهروند رشتی دُز نخست واکسن کرونا و ۷۰۶ هزار نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند، افزود: ۹۹ هزار نفر معادل ۱۱ درصد نیز دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به استقبال مردم حاشیه شهر رشت و همچنین برخی مناطق روستایی از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون این موضوع باید در دستور کار متولیان باشد، تصریح کرد: رسانه نیز باید با اقناع سازی مردم را به تزریق واکسن تشویق کند.