برای رونق تولید لازم است سود تسهیلات بانکی کاهش یابد.

به گزارش مهر گیلان-رئیس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان گفت: برای حمایت بیشتر از واحد‌های تولیدی ضروری است تا سود تسهیلات تا حد امکان کمتر شده تا محصولات با قیمت کمتری تولید و ارزان‌تر به مصرف کننده ارائه شود.
ابراهیم فتح گر افزود: درحال حاضر بیشتر نقدینگی مردم به سمت سپرده گذاری در بانک‌ها که تضمینی و به دور از مالیات است، هدایت شده، درحالی که تولید کننده مجبور به پرداخت سود وام و درصورت دیرکرد جریمه و حتی قبول ریسک آن است.
وی با اشاره به رویکرد دولت در بخش مالیات و تامین اجتماعی، گفت: دولت نباید به عوارض گمرک و دریافت آن نگاه درآمدی داشته باشد و باید از آن به عنوان ابزار پیشرفت استفاده کند.
رییس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان با تاکید بر لزوم مساعدت از بخش تولید و کارآفرینی؛ از دولت خواست: ضمن همکاری دستگاه‌های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای سه قوه نیز با وحدت رویه و بازبینی مقررات، تحولات را به نفع تولید هدایت کنند.
رییس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان گفت: همچنین دولت باید باتوجه به مشکل تهیه مواد اولیه بخصوص در فولاد، تفاوت قیمت کالا‌ها با قیمت جهانی آن، مشکلات نوسان بورس، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و … در قبال مذاکرات برجامی نیز سیاست روشن برای پایداری قیمت ارز و جلوگیری از افزایش قیمت آن داشته باشد.

درخواست تولید کنندگان گیلانی از دولت
ابراهیم فتح گر تاکید کرد: صنعت و معدن بخش اصلی اقتصاد، بهبود وضعیت کسب و کار و پایه و اساس یک جامعه است و لازمه رسیدن به اقتصاد جهانی تا الگوی مناسب، حفظ سرمایه گذار داخلی، و ایجاد زمینه برای جذب سرمایه گذار خارجی است.
وی در پایان از برگزاری اولین نمایشگاه فولاد، متالوژی و صنایع وابسته دی  امسال در مکان نمایشگاهی استان خبرداد.