شهردار رشت ضمن برشمردن ویژه برنامه‌های شهرداری رشت با مشارکت موکب خدام العتره شهرستان رشت در ایام فاطمیه از پخت و توزیع پنج هزار پرس آش نذری ویژه ایام شهادت در تجمع فاطمی این موکب خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-سید امیر حسین علوی شهردار رشت با بیان اینکه ویژه برنامه‌های متنوع ویژه ایام فاطمیه در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: پخت و توزیع پنج هزار پرس آش نذری ویژه ایام شهادت در تجمع فاطمی این موکب یکی کاز برنامه‌هایی است که امسال شهرداری با همکاری گروههای مذهبی مختلف تدارک دیده است.

سید امیر حسین علوی برگزاری کنگره بزرگ هشت هزار شهید استان گیلان و میزبانی از سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را افتخار بزرگ، همیشگی و تاریخی شهر رشت خواند و یادآور شد: شهر ولایتمدار رشت شهر شهیدپرور و قدمگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و از این حیث هیچ شهری در ایران چنین افتخاری را در مکتب ولایت‌ مداری تجربه و کسب نکرده است.

شهردار رشت با بیان اینکه مردم ولایتمدار، بصیر و همیشه در صحنه رشت امسال ویژه برنامه‌های ایام شهادت مظلومانه خانم فاطمه زهرا (س) و تقارن آن با سالروز شهادت سردار دلها را به شکلی متفاوت برگزار می‌کنند، عنوان کرد: برنامه ای که امسال مجموعه شهرداری رشت با مشارکت گروهها و هیاتهای مذهبی در قالب موکب خدام العتره در پیاده راه فرهنگی تدارک دیده، تداعی کننده یاد و خاطره اتفاقات ۱۴۰۰ سال پیش در کوچه های بنی هاشم است که به صورت نمادین و در قالب تعزیه برپا گردیده و در نوع خود کم نظیر می باشد.

علوی با بیان اینکه شهرداری رشت امسال با همراهی موکب خدام‌العتره شهرستان رشت ویژه برنامه‌های متنوعی را در پیاده راه فرهنگی تدارک دیده و آماده میزبانی از عزاداران فاطمی است، از شهروندان دعوت نمود در شبهای باقیمانده از مجموعه موکب خدام العتره بازدید نمایند و اظهار امیدواری کرد که همه ما ماجور دستگاه الهی و اهل بیت باشیم.

گفتنی است شب گذشته سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و جمعی از مدیران شهری از نمایشگاه تجسمی بانوی بی نشان در پیاده راه فرهنگی رشت بازدید نمودند.