استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حفظ جنگل‌ها، جلب مشارکت جوامع محلی و همیاران طبیعت و نیز جلوگیری از قاچاق چوب را برای حفاظت از عرصه های جنگلی موثر عنوان کرد.

به گزارش مهر گیلان-استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حفظ جنگل‌ها، جلب مشارکت جوامع محلی و همیاران طبیعت و نیز جلوگیری از قاچاق چوب را برای حفاظت از عرصه های جنگلی موثر عنوان کرد.دکتر اسدالله عباسی در دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حفظ جنگل ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش جنگل کاری، باید به اقلیم جنگل های استان توجه شود.

وی جلوگیری از قطع درختان و قاچاق چوب را گامی در حفاظت از جنگل ها دانست و ادامه داد: جلب مشارکت جوامع محلی، استفاده از همیاران طبیعت و نیز نیروهای بسیج، می تواند در این مسیر موثر باشد.

استاندار گیلان طرح در حال اجرای زراعت چوب را در توسعه استان اثرگذار عنوان و اضافه کرد: بایستی برنامه ریزی ها به نحوی باشد که این طرح ، بیش از حال حاضر، توسعه یابد.

نگاه نوآورانه برای شکوفایی جنگل، مولدسازی منابع و بازدیدهای مستمر میدانی از عرصه های جنگلی از دیگر موارد مورد تأکید دکتر عباسی بود.

وی اضافه شدن عرصه های جنگلی گیلان در سایه برنامه ریزی های درست واصولی را انتظار خود از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ذکر کرد.

 حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه استاندار گیلان به عرصه های جنگلی و شرکت وی در پویش ایران سرسبز، ایران قوی “هر ایرانی یک درخت” ، منابع طبیعی را حافظ انفال دانست و خواستار استمرار پشتیبانی های استانی از پروژه های جنگل کاری و آبخیزداری شد.

وی همچنین تبیین اهمیت منابع طبیعی و نقش آن در حفاظت از عرصه های جنگلی را یاریگر حافظان منابع طبیعی در انجام وظایف خود عنوان کرد.

میرحامد اختری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های انجام شده به‌ویژه در بخش زراعت چوب، جنگل کاری و حفاظت از عرصه های جنگلی بیان داشت.