با برنامه ریزی های بعمل آمده از ابتدای آذرماه امسال تاکنون بیش از 21 هزار مورد پایش دمای ادارات و نهادهای دولتی در گیلان انجام شده است.

به گزارش مهر گیلان-حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به دستورالعمل پایش مصرف گاز ادارات و نهادهای دولتی از سوی شرکت ملی گاز گفت: با تلاش همکارانم از ابتدای آذرماه امسال تاکنون بیش از ۲۱ هزار مورد بازرسی از اماکن و پایش دما به ثبت رسیده است.

وی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی ۲۱ هزار و ۲۶۴ مورد بازدید انجام شده، تعداد ۸۱۶ مورد اخطار به ثبت رسیده که تذکرات لازم درخصوص رعایت الگوی مصرف به این سازمان ها داده شده است. 

اکبر درخصوص مدیریت مصرف گاز در سازمان ها و ادارات استان بیان کرد: این نهادها می توانند با  استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (A , B)، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، رعایت دمای آسایش در محیط کار (۱۸ الی ۲۱ درجه)، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از شروع کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و انجام بازرسی مستمر و عایق بندی موتورخانه ها تا حد زیادی در مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

مدیرعامل گاز گیلان در خاتمه با اشاره به اهمیت موضوع پایش و بررسی دمای نهادهای دولتی درجهت رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی گفت: مهم ترین هدف از اجرای این طرح، نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن و درست گاز طبیعی در بخش های مختلف جامعه است.