محمد رضا شیرزاد معاون خدمات شهری شهرداری رشت در ارائه گزارش عملکرد صد روزه خود، احداث پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان را پروژه ای شاخص در توسعه شهر رشت عنوان کرد.

به گزارش مهر گیلان-معاون خدمات شهری شهرداری رشت در ارائه گزارش صد روز گذشته خود اظهار داشت: تلاش نمودیم تا با افزایش اعتبارات، جلب مشارکت عمومی، تقویت سازمانها و بهره گیری از همکاری مراکز علمی و پژوهشی در جهت بهبود در حوزه مدیریت بحران، مدیریت پسماندهای شهری، توسعه و زیباسازی شهری و ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری که امروزه به عنوان یکی از ضرورتهای زندگی شهرنشینی و پارامترهای اصلی سنجش رفاه عمومی شناخته می شود، اقدامات موثری را انجام دهیم.

محمدرضا شیرزاد با اشاره به دو برابر کردن ظرفیت ناوگان ماشین آلات و تجهیزات برف روبی تصریح کرد: ۶۶ ماشین بحران موجود بود که از این تعداد کمتر از ۴۰ ماشین آماده به کار بودند اما با استفاده از توان شهرداری توانستیم تعداد ماشینهای بحران را به ۸۰ عدد ارتقاء دهیم. همچنین بیش از ۲۰ تیغه برف روبی را به ناوگان ماشین آلات اضافه کردیم و انبارها به میزان کافی با خرید ماسه، نمک و همچنین لوازم یدکی ماشین آلات شارژ  گردیدند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت عنوان کرد: خط ۱ و ۲ پردازش پسماندهای شهری با ظرفیت ۵۰۰ تن آماده به کار می باشد. 

شیرزاد با اشاره به سفر ریاست جمهور و وزیر محترم کشور به استان اذعان داشت: تمام نیازهایی که برای طرح جامع پسماند با هدف ساماندهی کامل دفنگاه سراوان احتیاج بود، به سازمان شهرداریها و وزارت کشور اعلام کردیم و تمام اعتبارات لازم و سیاستهایی که باید اتخاذ شود و همچنین پروژه هایی که باید اجرا  شود در جلسات حضوری و به صورت مکتوب در اختیار وزیر محترم کشور قرار گرفت که امیدواریم با تامین اعتبار و اتخاذ تصمیم مناسب بتوانیم با تکمیل مدیریت جامع پسماند و پروژه های مرتبط با آن به اهداف خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه احداث باغ سالار مشکات از پروژه های شاخص در حوزه توسعه، بهسازی و زیباسازی شهری بود گفت : این باغ دارای مساحت بیش از یک و نیم هکتار می باشد و مکمل پارک مفاخر می باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت ادامه داد: در ایام دهه فجر فاز دوم پارک گیلانه تکمیل و افتتاح گردید.

شیرزاد از شروع عملیات اجرایی احداث پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان خبر داد و این پروژه شاخص را در توسعه شهر رشت با اهمیت خواند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در پایان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در موضوع درختکاری شهری گفت: در طرح درختکاری جدید استفاده از گونه های بومی با سایز های مناسب (حداقل سه متر) در دستور کار قرار گرفته است. همچنین طرح گلکاری و المان های نوروزی نیز تا قبل از ورود مسافران نوروزی آماده و اجرا خواهد شد.