با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ ساختمان تاریخی شهرداری رشت نونوار می شود.

به گزارش مهر گیلان-خاطره محجوب معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از تاریخ و فرهنگ شهر رشت، حسب دستور سید امیر حسین علوی شهردار محترم رشت و با توجه به اتمام مطالعات احیا و مرمت بناهای عمارت تاریخی شهرداری، عمارت فرهنگ و هنر و عمارت میرزا خلیل که در مالکیت شهرداری می‌باشد، پروژه‌های مرمتی آنها به شکل فازبندی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت عنوان کرد: در اسفند ماه، فاز اول مرمت بام، نورپردازی، رنگ آمیزی نما و مرمت پنجره های همکف عمارت تاریخی آغاز می‌شود.

خاطره محجوب تصریح کرد: ساختمان میرزا خلیل رفیع نیز در فاز اول با شرح عملیات مرمت و مقاوم سازی بام، عملیات دفع رطوبت کف و زیرساخت تاسیسات در مسیر فرآیند جذب پیمانکار قرار دارد.

وی تاکید کرد: ساختمان فرهنگ و هنر شهرداری رشت هم‌اینک در مرحله نهایی بررسی اسناد ارسالی و تائید اداره کل میراث فرهنگی می‌باشد.

معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در خصوص جذب اعتبارات بازآفرینی هم مواردی ذکر کرد و گفت: شهر رشت از سال ۱۳۹۷ از جمله شهرهای پیشگام در جذب اعتبارات بازآفرینی از ستاد ملی بازآفرینی بوده و تعداد زیادی پروژه‌های محرک توسعه از قبیل احداث خانه‌های سلامت و نهاد توسعه محله، پل هوایی، مسیر پیاده گردشگری و پیست دوچرخه در تالاب عینک، پارک و خانه کودک در محلات کم برخوردار تعریف کرده است.

محجوب اضافه کرد: برخی از پروژه‌های اشاره شده به کمک فرمانداری شهرستان رشت ‌و اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسیده و برخی نیز در حال اجرا می باشد.

وی اضافه کرد: با پیگیریهای صورت گرفته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ جهت ساماندهی تالاب عینک، مرمت عمارت میرزا خلیل، بازگشایی محور اقتصاد، ساماندهی محوطه آرامگاه خواهر امام رضا (ع) و … با هماهنگی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان برنامه و بودجه، کمک و پیگیری نمایندگان رشت در مجلس محقق شد که می‌بایست به شهرداری رشت ابلاغ گردد.