وزیر فرهنگ و ارشاد :مشکلات صندوق اعتباری اهالی رسانه و خبرنگاران قابل حل است/۱۰ مورد از ۱۳ موضوع وزارتخانه را به سامانه جامع کسب و کار متصل کرده ایم.

به گزارش مهر گیلان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بعد از ظهر امروز پنجشنبه به شهرستان ساوه سفر کرده بود درباره مشکلات خبرنگاران و اهالی رسانه در صندوق اعتباری هنر گفت:اعضای این صندوق از حوزه‌های مختلف سینمایی، نمایشی، موسیقیایی و بخش های قرآنی هستند و تنها مشکل آن در حوزه رسانه‌ها و خبرنگاران است که تعداد قابل توجهی از خبرنگاران عضو این صندوق هستند اما در یک فرآیند دو مرحله ای معاونت مطبوعاتی وزارت خانه به دلیل شرایط خاص این حوزه برای احراز آنها ضوابطی را مشخص کرده است که همین امر،روند کار را طولانی کرده است.
محمد مهدی اسماعیلی افزود : به معاون مطبوعاتی دستور داده ام ، بحث صندوق اعتباری هنر را دنبال کند و ماه آینده جلسه ای را به صورت میدانی با مدیر عامل صندوق هنر در استان برگزار نماید، تا مسائل اهالی رسانه را در این حوزه حل و فصل کنند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مجوزهای الکترونیک در سامانه جامع وزارت ارشاد نیز گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد یکی از موفق‌ترین وزارتخانه‌ها در برخط کردن خدمات خود بوده است.
اسماعیلی گفت : در این وزارتخانه از ۱۳ مورد ، ۱۰ مورد اتصالات سامانه جامع را برقرار کرده ایم و در سه مورد باقی مانده نیز تا یکی دو روز آینده به سامانه جامع وصل می شویم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع مسکن خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت : مسکن خبرنگاران را باتوجه به شرایط خاص استان ها پیش می‌بریم ولی به طور کلی با وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه ای برای احداث ۲۴ هزار واحد مسکونی خبرنگاران کل کشور منعقد کرده‌ایم و اکنون به دنبال افزایش این تعداد و ارائه تسهیلات ویژه برای خبرنگاران هستیم.