نماینده، ولی فقیه در گیلان: نخستین اولویت این شورا برای ۳ ماه آینده، رسیدگی به موضوع حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باشد.

به گزارش مهر گیلان-آیت الله فلاحتی در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال جدید که با هدف تدوین اولویت‌های فرهنگی گیلان، تشریح نحوه‌ی راه اندازی رصد خانه‌ی فرهنگی استان و همچنین بررسی راهکار‌های برگزاری کنگره‌ی بین المللی میرزا کوچک جنگلی در رشت برگزار شد، با اشاره به گستردگی اولویت‌ها و چالش‌های فرهنگی جامعه‌ی امروز، بر ضرورت تمرکز بر موضوعات مشخص در نشست‌های ماهیانه‌ی شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد.

وی افزود: نخستین اولویت این شورا برای ۳ ماه آینده رسیدگی به موضوع حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باشد و این امر باید به عنوان نخستین دستور کار سال جدید هر چه سریعتر جنبه‌ی عملی پیدا کند.

راه اندازی رصد خانه‌ی فرهنگی گیلاننماینده ولی فقیه در گیلان همچنین توفیق در کارکرد‌های فرهنگی را مستلزم جلب مشارکت عمومی دانست و افزود: فرهنگ مقوله‌ی عام و مهمی است که بدون همیاری و همراهی آحاد جامعه نمی‌توان نتایج مطلوب را حاصل کرد.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده برای برپایی کنگره‌ی بین المللی میرزا کوچک جنگلی در سال ۱۴۰۱، اضافه کرد: با معرفی بهینه‌ی شخصیت این روحانی مبارز و انعکاس رویداد‌های تاریخی نهضت جنگل به نسل جدید می‌توان هویت تاریخی و ملی این جامعه را در بستر دفاع از ساحت دین و معنویت حفظ و احیا کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم در این نشست گفت: حفظ اصالت‌های فرهنگی نیازمند همراهی جمعی است و مقابله باراه اندازی رصد خانه‌ی فرهنگی گیلان تهدیدات فرهنگی ناشی از گسترش روز افزون فضای مجازی به تعامل و هم افزایی همه دست اندرکاران حوزه‌ی فرهنگ و اجتماع نیاز دارد.
دکتر سید مجید امامی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در زیست بوم تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور، شخصیت‌های بارز و برجسته را در قالب شخصیت‌های اثرگذار به نسل جدید معرفی کند.

ابراهیم نجفی ، نماینده‌ی مردم آستانه‌ی اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز به روند بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تا با رعایت الزامات و حساسیت‌های مربوط به این طرح، برای پیشگیری از خطرات فضای مجازی برای نسل جدید تصمیم‌هایی گرفته شود.

راه اندازی رصد خانه‌ی فرهنگی گیلانرضا ثقتی، دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان هم در گزارشی اقدامات به عمل آمده برای برپایی کنگره‌ی بین المللی میرزاکوچک در سال جدید را تشریح کرد و از راه اندازی رصد خانه‌ی فرهنگی گیلان در تالار مرکزی رشت در آینده ایی نزدیک خبر داد.

در پایان این نشست احکام مسئولان کارگروه‌های ۱۲ گانه‌ی کنگره‌ی بین المللی میرزا کوچک جنگلی به آنان اعطا شد.