نماینده عالی دولت در گیلان گفت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، با افتخار تمام قدردان تلاش های انقلابی، مردمی و جهادی ارتش فداکار جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش مهر گیلان –دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (دوشنبه) در آئین گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی نیروی زمینی قهرمان، با پاسداشت این روز بزرگ و یاد و خاطره فرماندهان سرافراز و شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در ارتش شهدای گرانقدری همچون شهیدان سپهبد قرنی، صیاد شیرازی، نامجو، فکوری و شیرودی و … با خلق حماسه های ارزشمندی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شهادت رسیدند تا امروز در ایران عزیز بتوانیم زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۷ و تلاش و توطئه های ایادی خارجی برای تضعیف و انحلال نیروهای مسلح ارتش ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با نگاه هوشمندانه ، ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری و بنای یک ارتش انقلابی، مردمی و قدرتمند را در ایران اسلامی پایه گذاری کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: ارتش قهرمان در کنار سایر نیروهای مسلح مقتدرانه از نظام اسلامی دفاع کرده و همیشه با حضوری مقتدر و باصلابت ، از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت نموده است.

دکتر عباسی تصریح کرد: دشمنان به حمایت دلارهای نفتی برخی دولت های سست بنیان و استکبار و دلسپردگان به آن، به دنبال اختلال در نظم و امنیت کشور هستند که با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، نخبگان ارتش و دیگر نیروهای مسلح مخلص ، کور خوانده اند و نقشه های‌شان ختثی می شود.

وی حضور ارتش در آب های آزاد و منطقه را نشان از تفکر ناب نیروهای فداکار و مخلص دانست و بیان کرد: اندیشه های ناب و مخلصانه ارتش مایه امنیت و بالندگی ایران اسلامی است.

استاندار گیلان با قدردانی از زحمات و تلاش های فرماندهان و نیروهای ارتش گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، با افتخار تمام قدردان تلاش های انقلابی، مردمی و جهادی ارتش فداکار هستند.

دکتر عباسی تصریح کرد: مردم سرافراز و شهید پرور ایران اسلامی خاطرات ارزشمندی از مجاهدت های ارتش در خلیج همیشه فارس، دریای عمان و مرزهای زمینی دارند و این زحمات را فراموش نمی کنند.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از قدرتمندترین ارتش های جهان و الگویی نمونه است که با تاسی از اندیشه های تابناک امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری با رشادت، شجاعت و شهادت، نظام اسلامی را حفظ کرده و ملت نیز افتخار می کند که ارتشی انقلابی، مردمی و جهادی دارد.

در این آئین باشکوه ناخدا یکم حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان سخنرانی کرد و پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت شد.

ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ارشد نطامی آجا در استان و نیروهای مسلح گیلان هم از مقابل جایگاه رژه خودرویی رفتند.