همایش زمین پاک با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و نظام مهندسی ، کشاورزی و منابع طبیعی گیلان برگزار شد .

به گزارش مهر گیلان-همایش بزرگ زمین پاک ، صبح امروز با همکاری و مشارکت دو جانبه حفاظت محیط زیست و نظام مهندسی ، کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزارشد .
در این همایش مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن خیر مقدم به مدعوین و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، به چالشهای محیط زیست و موانع موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت با امضای تفاهم نامه مابین این دو اداره و مشارکت با سازمان نظام مهندسی می توان گام های بلند تری در راستای اهداف محیط زیستی برداشت .
رضا زمانی گفت با ایجاد برنامه های آموزشی و استفاده از فارغ التحصیلان این حوزه ، می توان محیط زیست را به سوی کاهش زباله از مبدا و چرخه بازیافت بیشتر سوق داد .
وی دو چالش اولیه موجود در محیط زیست را مدیریت پسماند و بحث فاضلاب اذعان کرد و متذکر شد این دو معضل جز یا مشارکت مردمی و تشکل های مردم نهاد مرتفع نخواهد شد .
درادامه مهندس محمد کازرونی منفرد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان نیز در این مراسم گرامیداشت هفته زمین پاک بیان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با ۱۱ هزار عضو بزرگترین تشکل تخصصی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی گیلان است.

وی اظهار داشت مهترین راه‌حل برای رفع مشکلات زیست محیطی، خصوصا پسماند فرهنگ‌سازی است که در این رابطه هم باید نهاد خانواده و هم نهاد مدرسه، دولت و سازمانهای مردم نهاو نقش‌آفرینی کنند و رسانه‌ها نیز رسالتی بزرگ بر دوش دارند.
در پایان این مراسم نیز از ۱۰ دانش آموز دختر مدرسه دکتر آذراندامی که به اجرای سرود و نمایش بمناسبت روز جهانی زمین پاک پرداخته بودند با اهدا هدایایی تقدیر شد.