دادستان مرکز گیلان، از ترخیص ۱۹ هزار تن روغن خوراکی خام از انبارهای بنادر استان خبر داد و گفت: دلایل قانونی جهت نگهداری روغن موجود نبوده است.

به گزارش مهر گیلان -سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به نظارت قوه قضائیه بر فرآیند توزیع کالاهای اساسی اظهار کرد: دادستان های شهرستان های بندری استان که بازرسی از بنادر و انبار ها را به طور مستمر در دستور کار خود دارند در بازرسی های اخیر در بندر کاسپین با محموله بزرگ ۱۹ هزار تنی روغن خام که توسط یکی از فروشگاه های بزرگ زنجیره ای کشور وارد شده مواجه شدند که باید یک بازه زمانی غیر ضرور را جهت ترخیص از بندر سپری می کرد.

وی با بیان اینکه دلایل قانونی جهت نگهداری روغن موجود نبوده است تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته و با بررسی اسناد، دستور قضایی ترخیص روغن جهت کارخانجات فرآوری این محصول صادر شد.

دادستان مرکز گیلان با اشاه به نیاز مردم استان به این کالای اساسی و استقرار کارخانه های تولید روغن مایع بزرگ در گیلان، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود با هماهنگی مدیرکل جهاد کشاورزی مقدار ۵۰۰۰ تن از این روغن جهت تامین نیاز مردم و جلوگیری از عملکرد سودجویان به کارخانجات گیلان اختصاص یابد.

فلاح میری در پایان به کسانی که با سوء استفاده از شرایط موجود قصد اخلال در فرآیند توزیع کالاهای اساسی در استان را داشته و به ارزاق عمومی مردم چشم طمع دارند هشدار داد: دستگاه قضایی با قاطعیت از حقوق مردم دفاع کرده و با اخلال گران امنیت و اقتصاد جامعه برخورد خواهد کرد.