مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در مجمع نمایندگان این استان از برنامه این شرکت برای مطالعه، امکان سنجی و طراحی گازرسانی به 233 روستای صعب العبور و کوهستانی استان خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این مطلب اظهار داشت: هم اکنون با لحاظ نکردن روستاهای زیر ۲۰ خانوار که شرکت گاز مجوزی برای گازرسانی به آنها ندارد، این شرکت در حال گازرسانی به ۵۴ روستا بوده و همچنین اقدامات لازم برای گازرسانی به ۲۳۳ روستای دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است.

جمال نیکویی با بیان اینکه تمامی روستاهای در دست گازرسانی در مناطق کوهستانی و دوردست قرار دارند، گفت: سقف هزینه سرانه گازرسانی تعیین شده برای شرکت گاز مبلغ ۴۵ میلیون تومان به ازای هر خانوار می باشد که این مبلغ به سختی جوابگوی گازرسانی به این مناطق است.

وی با اشاره به سختی های گازرسانی به مناطق صعب العبور گیلان گفت: در این مناطق ترانشه زنی، خاک برداری و تعریض راه موجب افزایش شدید میزان هزینه نهایی پروژه گازرسانی می شود که امیدوارم با پیگیری و رایزنی نمایندگان محترم مجلس این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: هم اکنون همه شهرهای گیلان و ۲ هزار و ۹۴ روستای گیلان (بیش از ۹۶ درصد خانوارهای روستایی گیلان) برخوردار از گاز طبیعی می باشند و تلاش می کنیم تا سایر روستاهای فاقد گاز را نیز برخوردار از نعمت الهی نماییم.

همچنین در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان گیلان ضمن قدردانی از گازرسانی صورت گرفته به شهرها و روستاهای استان، بر استمرار این روند و ارائه خدمات هرچه شایسته تر به مردم گیلان تاکید کردند.