جیب‌بر سابقه‌دار که در نقش عزادار در مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده، مجری و برنامه‌ساز سینما و تلویزیون شرکت کرده و با نزدیک‌شدن به وزیر ورزش و جوانان گوشی او را سرقت کرده بود پس از دستگیری به جیب‌بری‌های سریالی در مراسم ختم و تشییع اعتراف کرد.

به گزارش مهر گیلان-به نقل از همشهری، یازدهم اردیبهشت ماه و همزمان با مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده، وزیر ورزش و جوانان نیز برای شرکت در این مراسم به مقابل مسجد بلال رفته بود که به‌رغم حضور محافظان، طعمه یک جیب‌بر شد. ظاهرا سرقت زمانی رخ داده بود که آقای وزیر در حال صحبت با افراد دیگر بود و سارق از فرصت استفاده کرده و بی‌آنکه وی متوجه شود گوشی موبایلش را از داخل جیب کتش سرقت کرده بود. وقتی گزارش این سرقت به پلیس اعلام شد، گروهی از مأموران با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای وی‍ژه سرقت، عملیات شناسایی و بازداشت سارق جیب‌بر را در دستور کار خود قرار دادند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در زمان حادثه با توجه به ازدحام و شلوغی جمعیت ‌هیچ‌کس متوجه سرقت نشده بود. با این حال مأموران در گام نخست به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف مسجد پرداختند تا اینکه تصویر مردی مرموز به‌دست آمد و مأموران احتمال دادند که وی سارق گوشی است. مأموران در ادامه سراغ تصاویر مجرمان سابقه‌دار رفتند و موفق شدند مرد مرموز را شناسایی کنند. او مجرم سابقه‌داری به نام حسن بود که تاکنون ۶بار به اتهام جیب‌بری دستگیر شده و به زندان رفته بود. با این سرنخ مأموران پاتوق‌های احتمالی حسن را زیرنظر گرفتند تا اینکه مخفیگاه اصلی او در خارج از تهران شناسایی شد. تیم عملیاتی پلیس با هماهنگی قضایی این محل را محاصره و پس از دستگیری متهم، در بازرسی مخفیگاه وی تعدادی رم تلفن همراه و ۵گوشی موبایل کشف کرد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که تمام گوشی‌ها سرقتی است و این یعنی مجرم حرفه‌ای به‌صورت سریالی دست به سرقت و جیب‌بری می‌زد. با وجود این مدارک و شواهد متهم در تحقیقات اولیه منکر سرقت‌های سریالی بود و درباره سرقت گوشی وزیر نیز مدعی بود که آن را از روی زمین پیدا کرده و برداشته است اما در ادامه بازجویی‌ها اسرار سرقت را فاش کرد.

نمی‌دانستم طعمه‌ام وزیر است
در بازجویی از متهم معلوم شد که او در این مدت با حضور مقابل مساجد و شرکت در مراسم عزاداری، اقدام به جیب‌بری می‌کرده که یکی از طعمه‌های او وزیر ورزش و جوانان بوده است. متهم گفت: حدود یک سال قبل از زندان آزاد شدم و بعد از آزادی سرقت‌هایم را ازسر گرفتم. شگردم این بود که داخل ایستگاه‌های مترو در شمال تهران دست به جیب‌بری می‌زدم یا در بهشت‌زهرا (س)و با حضور در مراسم ختم افراد پولدار و سرشناس. بعضی اوقات هم به مقابل مساجد معروف می‌رفتم و نقش عزادار را بازی می‌کردم تا دست به سرقت بزنم. وی درباره سرقت از آقای وزیر نیز گفت: آن روز فکرش را نمی‌کردم که موبایل وزیر را سرقت کرده‌ام. وقتی شنیدم فردی مطرح فوت شده است با خودم گفتم در مراسم عزاداری او قطعا افراد زیادی شرکت خواهند کرد و من می‌توانم به راحتی جیب‌بری کنم. روز حادثه به مقابل مسجد رفتم و مردی را دیدم که کت و شلوار به تن دارد و در حال عبور است. حتی متوجه شدم که چند نفر هم همراهش هستند اما نمی‌دانستم وزیر است. به طرف او رفتم و در فرصتی مناسب زمانی که بین جمعیت در حال حرف‌زدن با چند نفر بود به وی نزدیک شدم و گوشی‌اش را سرقت کردم. پس از سرقت نیز آن را که ارزش چندانی نداشت در اسلامشهر به مبلغ ۲۰۰هزارتومان فروختم.
براساس این گزارش، متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها به بیش از ۲۰فقره سرقت سریالی اقرار کرده است و با اطلاعاتی که او در اختیار پلیس قرار داد، گوشی وزیر کشف و به وی بازگردانده شد.