مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری دومین آزمون جامع سال تحصیلی 1401-1400 و سی و هفتمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر با شرکت 1223 هنرجو در استان گیلان خبر داد .

به گزارش مهر گیلان-رضا ثقتی با بیان اینکه آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر به‌ منظور فراگیری و ارتقای آموزش‌های مهارتی و هنری ، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ ‌التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور برگزار می‌شود ، اظهار کرد : دومین آزمون جامع مراکز مهارت آموزی رشته های کار و دانش فرهنگی و هنری سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و سی و هفتمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر شاخه کاردانش همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود .

وی با اشاره به شرکت ۱۲۲۳ هنرجوی مراکز مهارت ‌آموزی استان در این دوره از آزمون ، گفت : ۸۹۷ نفر از این هنرجویان در آزمون جامع و ۳۲۶ نفر از هنرجویان در آزمون ادواری در آزمون ادواری ثبت‌نام کرده‌اند .

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود : این هنرجویان در ۱۱ رشته سفالگری ، چهره ‌سازی ، دستیاری طراحی لباس ، عکاسی دیجیتال ، تصویرسازی و جلوه های ویژه رایانه ای ، نوازندگی ساز ایرانی ، نوازندگی ساز جهانی ، گرافیک رایانه‌ای ، آواز جهانی ، نگارگری ، هنر آینه کاری آزمون می‌دهند .

رضا ثقتی با اشاره به برگزاری آزمون‌های جامع و ادواری بخش فرهنگ و هنر در دو بخش تئوری ( کتبی ) و عملی ، تصریح کرد : بخش عملی این آزمون از تاریخ ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ در مراکز مهارت ‌آموزی منتخب استان و هنرستان هنرهای زیبای زینبیه (س) رشت برگزار خواهد شد .

همچنین بخش نظری آزمون جامع در روزهای پنج شنبه و جمعه تاریخ های ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ به ‌صورت برخط ( آنلاین ) و همزمان کشوری برگزار می شود .

گفتنی است آزمون نظری سی و هفتمین آزمون ادواری نیز روز دوشنبه تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ به صورت بر خط ( آنلاین ) و حضوری در هنرستان هنرهای زینبیه (س) برگزار خواهد شد .

 وی ادامه داد : شرکت‌کنندگان در آزمون برای اطلاع از نمره خود و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه آزمون هنر به آدرس http://www.azmoonehonar.ir/ مراجعه نمایند .