مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آثار جشنواره «طنز پهلو» باید به کتاب تبدیل شود، گفت: مستندی نیز از این جشنواره به عنوان تاریخ شفاهی حوزه طنز تهیه شود.

به گزارش مهر گیلان-رضا ثقتی بعد از ظهر سه شنبه جلسه سیاستگذاری جشنواره شعر «طنز پهلو ۶»، کیومرث صابری فومنی را یک ظرفیت بومی و محلی در تراز ملی عنوان و اظهار کرد: امروز نیازمند تقویت گفتمان‌ها در سطح جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه باید به یک گفتمان یکسان و واحد در جامعه برسیم که در حوزه ادبیات زبان طنز می‌تواند این جایگاه را داشته باشد، افزود: زبان طنز توانایی پیوند زدن گفتمان‌ها، فرهنگ‌ها و افکار را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با استفاده از زبان طنز می‌تواند انتقادها را بدون رنجیده خاطر شدن کسی بیان کرد، گفت: در دیدار طنزپردازان با وزیر ارشاد یادی از مرحوم «گل آقا» شد و درخواست برگزاری بزرگداشتی در سطح ملی برای این چهره طنزپرداز شد.

وی به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره و با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای دیدار اعضای ستاد بزرگداشت جشنواره طنز پهلو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است، افزود: در تلاش هستیم که این دیدار در هفته منتهی به برگزاری این جشنواره انجام شود.

ثقتی ادامه داد: یکی از گلایه‌ها و نواقص به برگزاری چنین جشنواره‌ها و مراسم بزرگداشتی تعدد سخنران بوده که باید با مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه بهترین اقدام صورت گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال‌های گذشته مغفول مانده و امسال باید به سرانجام برسد موضوع کتاب مجموع آثار برگزیده در دوره‌های گذشته این جشنواره است که باید با تعیین هیئت تحریریه اقدامات لازم برای جمع بندی و انتشار آن انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اطلاع رسانی و بازتاب برگزاری این جشنواره، ادامه داد: این جشنواره باید در قالب یک مستند نیز تولید و به عنوان یک تاریخ شفاهی در حوزه طنز ارائه شود.

ثقتی اضافه کرد: مسئولان فومن نیز با توجه به اینکه امسال این شهرستان میزبان چند همایش ملی هستند باید همکاری لازم برای مرمت و بازسازی سالن آمفی تئاتر مجمع فرهنگی هنری سید الشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن داشته باشند.