رشت- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از شناسایی یک هزار و ۲۰۰ نفر مدد جوی مستعد بیماری های خاص در دوره اول اجرای طرح «غربالگری و بیماریابی» در استان خبرداد. به گزارش  مهر گیلان ، علیرضا محمدی در مراسم اختتامیه طرح «غربالگری و بیماریابی» مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان که […]

رشت- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از شناسایی یک هزار و ۲۰۰ نفر مدد جوی مستعد بیماری های خاص در دوره اول اجرای طرح «غربالگری و بیماریابی» در استان خبرداد.

به گزارش  مهر گیلان ، علیرضا محمدی در مراسم اختتامیه طرح «غربالگری و بیماریابی» مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان که عصر دوشنبه برگزار شد به ۱۱۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان اشاره و تصریح کرد: ۹۶۰ خانوار سالمندان هستند که از خدمات بهداشتی و درمانی و معیشتی بهره مند می شوند.

وی کاهش هزینه های درمان بیماری های صعب العلاج همانند سرطان را یکی از اولویت های کمیته امداد برشمرد و افزود: هدف از اجرای طرح غربالگری شناسایی و پیشگیری از بیماری های شایع و صعب العلاج در بین خانواده های تحت پوشش است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه با اجرای این دوره اول این طرح طی یک سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر مستعد بیماری خاص شناسایی شده است، گفت: این افراد در چهار گروه سرطانی شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی رونمایی از  دفترچه بیمه «ولایت» برای ۶۰ هزار نفر از مددجویان شهری را از اقدامات مؤثر این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: این دفترچه به‌ عنوان یک برند در کشور مطرح می‌شود وگیلان دومین استان پایلوت کشور در اجرای آن است.

محمدی در ادامه با اشاره به برخی برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره)، تأکید کرد: توانمندسازی مددجویان تحت پوشش در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اولویت کمیته امداد است.

وی توانمندسازی خانواده های تحت پوشش براساس ارائه خدمات را هدف اصلی عنوان کرد و گفت: وجود بیماری و سالمند بودن خانواده از مشکلات اصلی در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمنی (ره) گیلان با بیان اینکه استان رتبه نخست سالمندی کشور را دارا است، افزود: درصد بالای از مددجویان کمیته امداد استان را سالمندان شامل می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این نهاد در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ خانوار از مددجویان  گیلانی را  بیماران صعب العلاج هستند که استان در این خصوص رتبه نخست کشور را دارد./ انتهای پیام / مهر /گیلان