گردانندگان یک سایت شرط‌بندی و قمار که از افرادی زیادی در تهران کلاهبرداری کرده بودند، ۳فرد پرحاشیه فضای مجازی هستند که به دادسرای جنایی پایتخت احضار شدند. متهمان ساشا پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا و امیر تتلو و دنیا جهانبخت هستند که در برابر اتهام کلاهبرداری قرار دارند.

به نقل از همشهری‌آنلاین، پرونده ساشا پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا به‌دلیل آنکه سال ۹۱ در پنت هاوس خود در شمال تهران پارتی شبانه برگزار کرده و مهمانی او با جنایت پایان یافته در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است. ماجرای این قتل جنجالی به بامداد ۱۸ فروردین سال ۹۱ برمی‌گردد. آن روز پسر جوانی که بر اثر اصابت ضربه چاقو به بیمارستان منتقل شده بود جان باخت و کسی که او را به بیمارستان انتقال داده بود بازداشت شد.

در ادامه تحقیقات هویت افرادی که با مقتول درگیر شده بودند شناسایی شد. آنها بازداشت شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد فردی که با چاقو به مقتول ضربه زده و او را به قتل رسانده بود از کشور گریخته بود. با این حال وی تحت تعقیب پلیس قرار داشت تا اینکه مدتی بعد خبر رسید که او به ایران بازگشته و به این ترتیب بازداشت شد. با دستگیری قاتل، افرادی که در جریان نزاع دسته جمعی بازداشت شده بودند ازجمله ساشا پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا با سپردن وثیقه آزاد شدند. ساشا پس از آزادی از کشور گریخت و طولی نکشید که با انتشار کلیپ‌های عجیب و غریب در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک چهره جنجالی و پرحاشیه شد.

از سوی دیگر متهم اصلی پرونده که دستگیر شده بود به قتل اقرار کرد و گفت بر سر اختلافاتی که از قبل با مقتول داشته با او درگیر شده و با چاقو به وی حمله کرده است. او توضیح داد که بعد از جنایت به ترکیه رفته و از آنجا به اروپا و بعد کانادا. اما پس از آنکه متوجه شده خانواده‌اش یک میلیارد تومان به خانواده مقتول داده و رضایت گرفته‌اند، ‌خیالش راحت شده و به ایران برگشته و پس از آن دستگیر شده است.

اتهام جدید در پرونده جنجالی

درحالی‌که این پرونده همچنان در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است، از مدتی قبل افراد زیادی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کردند و به طرح شکایت از گردانندگان یک سایت شرط‌بندی و قمار پرداختند. به‌گفته مالباختگان، آنها پول زیادی به بهانه شرط‌بندی پرداخت کرده و در حالی که بسیاری از آنها برنده بازی‌ها می‌شدند اما پولی به آنها پرداخت نمی‌شد. از اواخر پارسال این شکایت‌ها مطرح شده و روزبه‌روز بر تعداد آنها افزوده می‌شد.

در این شرایط تیمی از مأموران پلیس فتا وارد عمل شدند و با انجام ردیابی و رصد در فضای مجازی دریافتند گردانندگان این سایت‌ها از افراد پرحاشیه و جنجالی فضای مجازی هستند که در ایران زندگی نمی‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این افراد ساشا، پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا، امیر تتلو خواننده فراری و دنیا جهانبخت از چهره‌های معروف در شبکه‌های مجازی هستند که این سایت‌ها را راه‌اندازی و هدایت می‌کنند. تمام پول‌های مردم نیز به‌حساب این افراد منتقل شده و آنها از این طریق توانسته‌اند ثروت زیادی را با فریب مردم و کلاهبرداری به بهانه شرط‌بندی و قمار به‌دست آورند.

از آنجا که پرونده ساشا در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی بود، پرونده جدید وی که رسیدگی به اتهام کلاهبرداری هایش بود نیز به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. در این شرایط قاضی محمد امین تقویان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران دستور احضار این ۳چهره معروف را که از گردانندگان سایت شرط‌بندی هستند صادر کرد. چنانچه آنها در دادسرا حاضر نشوند دستور جلب این ۳ نفر صادر خواهد شد و از آنجا که آنها در خارج از ایران هستند تحت تعقیب اینترپل قرار می‌گیرند.