به گزارش مهر گیلان-هندوانه یکی از میوه های تابستانی است که خواص مختلفی دارد.مقادیر بالای لیکوپن موجود در هندوانه، از سلول‌ها در برابر آسیب جلوگیری می‌کند و در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. آب‌رسانی به بدن هندوانه به ‌عنوان یک ماده‌ی خوراکی، نمونه‌ی کاملی برای آب‌رسانی به بدن است. هندوانه چون […]

به گزارش مهر گیلان-هندوانه یکی از میوه های تابستانی است که خواص مختلفی دارد.مقادیر بالای لیکوپن موجود در هندوانه، از سلول‌ها در برابر آسیب جلوگیری می‌کند و در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

آب‌رسانی به بدن

هندوانه به ‌عنوان یک ماده‌ی خوراکی، نمونه‌ی کاملی برای آب‌رسانی به بدن است. هندوانه چون حاوی مقدار قابل‌توجهی آب است، به جلوگیری از سکته ناشی از کم‌آبی در گرما کمک می‌کند.

کمک به هضم

هندوانه حاوی فیبر است؛ فیبر، کارکردِ درستِ دستگاهِ گوارش را تقویت می‌کند و به آن نظم می‌دهد.

مزایای هندوانه برای سلامت پوست و مو

ویتامین A باعث درخشندگی پوست شما می‌شود. یک قاچ هندوانه، حاوی یک چهارم میزان روزانه‌ی توصیه شده‌ از این ویتامین برای پوست شماست. ویتامین A  به مرطوب نگه‌داشتن پوست و مو کمک می‌کند. هندوانه دارای ویتامین C نیز هست که این ویتامین هم رشد کلاژن‌ها در بدن را توسعه می‌دهد.

دردهای عضلانی

نوشیدن آب هندوانه قبل از تمرینات شدید ورزشی به کاهش دردهای عضلانی بعد از تمرین و منظم شدن ضربان قلب ورزشکار کمک می‌کند. این خاصیت هندوانه را می‌توان به اسیدهای آمینه سیترولین موجود در هندوانه و آرژینین نسبت داد.

پیشگیری از سرطان

هندوانه هم مانند سایر میوه‌ها و سبزیجات به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی، در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان مفید است. از طرفی، لیکوپن موجود در هندوانه، این میوه را به یک ماده‌ی غذایی ویژه برای کاهش گسترش سلول‌های سرطانی در سرطان پروستات تبدیل کرده است.