معاون وزیر کشور گفت : بازدیدهای میدانی در استان ها برای رصد و پایش قیمت های مصوب کالاهای اساسی تقویت می شود.

به گزارش مهر گیلان-محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، با بیان اینکه قیمت‌های ۵ گروه اصلی کالا‌های اساسی بر اساس چارچوب ستاد تنظیم اسناد ملی تعیین شده است، افزود: این قیمت‌ها بصورت کارشناسی مشخص شده و بصورت مستمر با توجه به شرایط موجود در بازار رصد و بررسی می‌شود.

او افزود: در این قیمت گذاری‌ها تلاش شده با حفظ حقوق مردم قیمتی تعیین شود که کمترین هزینه را برای تولیدکننده در بر داشته باشد و از سوی دیگر حقوق مصرف کننده در آن رعایت شده باشد.

کوشش تبار گفت: از فردا با حضور اعضای کمیته اقدام مشترک استان‌ها در بخش تولید مواد غذایی، نظارت‌ها تشدید و در صورت اشکال مغرضانه در قیمت گذاری‌ها در چرچوب قانون با متخلفان برخورد می‌شود. به تولیدکننده‌ها هم تذکر داده شده نسبت به رعایت قیمت‌های مصوب حساسیت داشته و در صورت درج قیمت‌های غیرواقعی، اصلاحات لازم صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور افزود: از فردا یکشنبه بازدید‌های میدانی و نظات‌ها در استان‌ها برای جلوگیری از بروز گرانفروشی تقویت می‌شود.

هیچ افزایش قیمتی فعلا در دستور کار نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشوربا بیان اینکه قیمت‌های مصوب د تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ملاک تصمیم گیری برای تولید کننده‌ها و اصناف است، افزود: در این قیمت‌ها با بررسی‌ها به عمل آمده هم حاشیه سود برای تولید کننده‌ها در نظر گرفته شده و هم قدرت خرید مردم و مصرف کننده دیده شده است.

کوشش تبار افزود: این حق مردم است که نسبت به چارچوب سیاست گذاری مدیران و دولت مردان مطالبه کنند و دولت هم حق دارد با نظارت مستمر خود با متخلفان برخورد کند.