اعظم بلوری، مسئول کتابخانه عمومی امام علی(ع) لیجارکی حسن رود در همایش «زیست عفیفانه» با حضور معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور در منطقه آزاد انزلی تجلیل شد.

به گزارش مهر گیلان-“همایش زیست عفیفانه” رویداد فرهنگی گوهرشاد، دیروز جمعه (۲۴تیر) با حضور انیسه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده؛ مهدی حسین زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی،گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، معاونین و مدیران سازمان و مدیران دستگاه های دولتی استان و خانواده معزز شهداء و ایثارگران استان گیلان در مرکز همایش ها و نمایشگاهی این منطقه برگزار شد.
خزعلی: دولت از برنامه های تأکیدی بر حفظ اصالت زن و خانواده حمایت می کند


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش زیست عفیفانه رویداد ملی گوهرشاد، با تأکید بر حمایت دولت سیزدهم از اجرای برنامه هایی در مسیر حفظ اصالت زن و خانواده؛ افزود: مساله حجاب و عفاف یکی از مسائلی است که در جنگ بزرگ شناختی و برنامه ریزی و سرمایه گذاری وسیع دشمن قرار گرفته است . این به معنای تهی کردن و تغییر دادن هویت دینی و ملی یک ملت برای تسخیر آن سرزمین بدون شلیک حتی یک گلوله است.
انسیه خزعلی ادامه داد: حرکتی که دنیای غرب بعد از جنگ جهانی دوم شروع کرده و اطلاعاتی که از کشورهای غربی به دست ما میرسد نشان از تصویب و بودجه های کلانی در این زمینه است .
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما از هنر در جایگاه خود به درستی بهره نگرفته ایم، اظهار داشت: ما به درستی از فیلم، کلیپ و تصاویر زیبا برای نشان دادن فرهنگ و ارزشهای خود استفاده نکردیم ولی دشمن از این حربه به خوبی استفاده کرد لذا وظیفه داریم در خط مقدم این جنگ حرکت کنیم .
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: دشمن توانسته در این جنگ پیشروی کند که از جمله آنها مساله حجاب و عفاف است که تلاش کرده با کوچک نشان دادن و تحقیر حجاب، جایگزین کردن ضد ارزشها، معرفی زن بعنوان کالا و ابزار بتواند ذوق و شناخت و اعتقادات ما را زیر سوال ببرد.
وی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که با رصد و تحلیل شناختی و برنامه ریزی در این جهت عملیات شناختی دشمن را خنثی کنیم و انفعالی حرکت نکنیم بلکه جلودار و پیشران باشیم . در سند تحول زن و خانواده یکی از مواردی که مطرح می شود پیشران و پیشقدم بودن و منفعل عمل نکردن و حرکت ساز بودن در جامعه است .
وی اظهار داشت: باید توجه کنیم تلاش دشمن برای ناپاک کردن جامعه و سوق دادن به سمت فاصله گرفتن از تقوی است لذا حرکت سازی باید با نگاه صحیح به باورها و نگرشها و جلوگیری از پیشرفت دشمن در تغییر باورها و شناختها و احساس ناامیدی باشد .
خزعلی با اشاره به تأکید رهبری بر روایتگری با تکیه بر آفندی، جهاد تبیین و پدافندی گفت : ما وظیفه داریم در بخش حجاب و بهره گیری لازم از هنر را داشته باشیم. ما به دنبال روابط پاکی هستیم که در مرحله اول به نفع بانوان سپس خانواده و پایداری و صمیمیت و مودت خانوداهاست این همان چیزی است که دشمن می خواهد از ما بگیرد و اکتفا به یک قدم و دو قدم نمی کند .
وی افزود: غرب بسیار جلوتر حرکت کرده و می خواهد مساله خانواده های همجنس را باب کند لذا اگر سنگر اول را از دست دادیم باید منتظر باشیم سنگر های دیگر را از دست دهیم.
اکبری مقدم: حجاب مختص افراد خاصی در جامعه نیست بلکه رعایت آن برای مردان و زنان الزامی است
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این همایش با اشاره به میزبانی از رویداد فرهنگی گوهرشاد که در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب همزمان با این هفته در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است، اضافه کرد: شاید نگاه ها در زیست عفیفانه و حجاب به سمت بانوان محترم باشد اما در آیات مختلف قرآن کریم به حجاب تأکید شده و این حجاب مختص افراد خاصی در جامعه نیست بلکه رعایت آن برای مردان و زنان الزامی است.
وی با تصریح براینکه حجاب تنها در چادر نیست، تأکید کرد: در آیات قرآنی و روایات ائمه اطهار بر لزوم عمل به حجاب در گفتار و رفتار و سایر فعالیت اجتماعی در سطح جامعه تأکید شده؛ اما دلیل توجه بیشتر نسبت به نقش بانوان در حجاب معطوف به جایگاه تربیت ساز و جامعه سازی مادران،بانوان و دختران جامعه بوده و این موضوع را می توان در فرآیند توسعه و تعمیق هنجارها و فرهنگ اسلامی ایرانی در نسل های آینده مشاهده نمود.
اکبری مقدم با تأکید براینکه زنان جامعه ما جزو عفیف ترین زنان دنیا می باشند اضافه کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون گوهرشاد زمینه بسط فرهنگ غنی حجاب در سطح جامعه می شود و این مهم در تعالی و نهادینه شدن سایر شاخص های فرهنگی اسلامی ایرانی نقش موثری ایفا می کند.
تجلیل از مسئول کتابخانه عمومی امام علی(ع) روستای لیجارکی حسن رود بندر انزلی
گفتنی است در ادامه این مراسم اعظم بلوری، مسئول کتابخانه عمومی امام علی(ع) لیجارکی حسن رود از سوی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در منطقه آزاد انزلی تجلیل و لوح یادبود این همایش به وی اهدا شد.
گفتنی است مشارکت در برنامه های فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی، همکاری در اجرای فعالت های اجتماعی، پویایی کتابخانه عمومی، اجرای برنامه های خلاقانه در این کتابخانه و نیز هم افزایی با معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد از جمله محور های انتخاب اعظم بلوری به عنوان بانوی برگزیده در همایش «زیست عفیفانه» بود.