سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: ۵۰.۹۵ درصد بستری های کرونایی گیلان در بیمارستان های شهرستان رشت و مابقی در بیمارستان های سایر شهرستان ها هستند.

دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: مجموع بستری های کرونایی گیلان به ۲۶۱ نفر رسیده و ۳۵ بیمار در آی.سی.یو و ۲۷ بیمار بدحال داریم.

وی همچنین از ترخیص ۹۱ بیمار بهبود یافته از کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۰.۹۵ درصد بستری های کرونایی گیلان در بیمارستان های شهرستان رشت و مابقی در بیمارستان های سایر شهرستان ها هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت روزانه بالغ بر ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه شاهد افزایش روند مراجعه مردم به این مراکز جهت تزریق دز یادآور واکسن کرونا هستیم.

مهرابیان با بیان اینکه کلیه گروه های سنتی واجد شرایط دریافت واکسن باید برای تزریق دز یادآور اقدام کنند، گفت: افرادی که بیش از شش ماه از آخرین تزریق دز دوم، سوم و یادآور آنان می گذرد نیز باید برای تزریق دز جدید اقدام کنند.

وی تزریق دز یادآور را موجب کاهش احتمال ابتلا به کرونا و در صورت ابتلا موجب کاهش شدت بیماری و طول مدت بستری و مرگ و میر دانست و اضافه کرد: شهروندان گیلانی برای بهبودی سریع‌تر بیماران کرونایی و جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.