تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری رشت با شرکت سرمایه‌گذاری عماد acpp در خصوص پسماند منعقد گردید.

به گزارش مهر گیلان- سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت امروز شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ در جلسه با شرکت سرمایه گذاری عماد acpp با موضوع پسماند و لندفیل سراوان اظهار داشت: مشکل زباله و پسماند امروزه در شهر رشت کاملا محسوس بوده و بزرگترین دفنگاه شمال کشور در سراوان واقع شده است.

سرپرست شهرداری رشت عنوان کرد: مشکل زباله و پسماند برای شهرداری رشت در مدت زمان کوتاه و به راحتی قابل حل نیست. تهیه دفنگاهی جدید، اجرای پروژه‌های پسماند و راه‌اندازی زباله‌سوز تنها بخشی از کارهایی است که باید انجام گیرد.

سید مجتبی خدمت بین دانا کل زباله‌های جمع‌آوری شده شهرداری رشت در طول روز را هزار و‌ ۱۰۰ تن ذکر کرد و گفت: از این مقدار حدود ۳۵۰ تن زباله در شرکت کودآلی لاکان پردازش شده، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن آن مجددا به سراوان ریجکت میشود.

وی با بیان اینکه فاز سوم و چهارم خطوط پردازش کارخانه کود آلی لاکان با ۴۰۰ تن ظرفیت پردازش در حال احداث است، گفت: شهرداری رشت آماده هرگونه کمک و همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری عماد acpp است و برای از میان برداشتن موانع پیش‌رو از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند.

سرپرست شهرداری رشت اضافه کرد: مردم گیلان دیگر تاب تحمل دفن زباله در سراوان را ندارند، زیرا سالهاست که با مشکلات آن درگیر هستند. از طرفی به دلیل مسافرخیز بودن این استان و شهر رشت همواره شاهد تولید حجم زیادی از زباله توسط مسافران و گردشگران هستیم که شهرداری باید به تنهایی نسبت به مدیریت آن اقدام کند.

خدمت بین دانا در پایان عزم شهرداری رشت برای پیشبرد برنامه‌های تفکیک زباله از مبدأ را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: شهرداری رشت طبق اولویت‌بندی برنامه‌های خود در حوزه مدیریت زباله و پسماند از طرح شرکت سرمایه گذاری عماد acpp حمایت میکند.

دکتر مستوفی سرمایه گذار و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری عماد acpp نیز در این جلسه ضمن اشاره به حجم بالای زباله ای که وارد سراوان می‌شود، توضیحاتی درباره نحوه فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری عماد acpp ارائه داد و گفت: تلاش ما این است که بهترین سیستم را در این حوزه اجرایی کنیم. از طرفی معتقدیم آموزش و فرهنگ سازی جمع آوری زباله و انجام تبلیغات در سطح شهر جهت تفکیک زباله از مبدا اثربخشی بسیار فراوانی خواهد داشت.

لازم به ذکر است، در انتهای این جلسه نیز تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری رشت با شرکت سرمایه گذاری عماد acpp منعقد گردید.