مدیرعامل گاز گیلان طی بازدید از پروژه های شهرستان زابل که همراه با مدیریت امور گازرسانی شرکت ملی گاز، عضو کمیسیون انرژی مجلس، نماینده زابل و مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد، از پیشرفت 92 درصدی پروژه های فعال گازرسانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-در این بازدید که روز جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ انجام شد، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۱۰۶ کیلومتر خط تغذیه و ۵۲۰ کیلومتر شبکه گاز در منطقه سیستان کار شده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح، ۵ شهر زابل، ادیمی، دوست محمد، زهک و محمدآباد بهره مند از گاز طبیعی خواهند شد، گفت: این شهرها در مجموع دارای ۴۱ هزار و ۸۳۶ خانوار بوده و مجموع هزینه گازرسانی به آنها بالغ بر ۴۸۳ میلیارد تومان می باشد.

جمال نیکویی با اشاره به این موضوع که پیمانکاران طرح به دلیل تسریع در پیشرفت پروژه و عدم مواجهه با ترافیک شهری و شرایط جوی، در شب نیز کار می کنند، بیان کرد: مطابق برنامه زمانبندی عملیات شبکه گذاری گاز شهرهای ادیمی، دوست محمد، زهک و محمد آباد به زودی به پایان می رسد و فاز ۳ شهر زابل نیز در نیمه اول سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل گاز گیلان در پایان با بیان اینکه پرسنل این شرکت به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به صورت مستمر و شبانه روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان می باشند، اظهار داشت: تکمیل این طرح ملی و بزرگ نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر مسئولین استانی و شهرستان های مربوطه می باشد.