دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نقش اروپایی‌ها را در تحریم نباید نادیده گرفت؛ گفت: آن‌ها کوچکترین گامی برای رفع تحریم‌ها در سال‌های گذشته برنداشته‌اند.

به گزارش مهر گیلان-کاظم غریب آبادی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب سیما افزود: ۲۵ هزار نفر قربانی تروریسم داریم این در حالی است که ظالمانه‌ترین تحریم‌ها از سوی رژیم آمریکا وضع شده است.

وی گفت: خانم «آلنا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل به جمهوری اسلامی ایران سفر و گزارشی طولانی ارائه کرد؛ او جمله‌ای مهم دارد که در گزارش و نشست خبری خود نیز آن را بیان کرده و آن این است که «تحریم‌ها بر تمامی ابعاد حقوق بشری مردم ایران تاثیر داشته است».

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پرونده ترور شهید سلیمانی همکاری خوبی بین دستگاه قضایی عراق و ایران شکل گرفته است، افزود: در این باره دادسرای امور بین الملل دادستانی تهران در حال مراحل پایانی نگارش کیفرخواست است و بزودی کیفرخواست برای دادگاه ارسال می‌شود.

غریب آبادی همچنین به پرونده «حمید نوری» اشاره و اضافه کرد: این پرونده نقض گسترده حقوق بشر و کاملا سیاسی است که هیچ مبنایی ندارد.

وی ادامه داد: آقای نوری از سه سال پیش تا کنون در انفرادی است و با اینکه حکم صادر شده است و چند روز دیگر مهلت تجدید نظرخواهی به پایان می‌رسد هنوز حکم را به شکلی قابل فهم به آقای نوری نداده‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه سوئد مسئولیت بین‌المللی در این باره دارد، افزود: در زمینه این پرونده اقدامات بسیاری در حوزه‌های حقوقی، قضایی، سیاسی و دیپلماتیک در سطوح مختلف انجام شده است./منبع /صدا و سیما