همزمان با اجرای طرح ملی «با هم بخوانیم»، کتابخانه عمومی امام علی(ع) کلاشم شهرستان شفت با برگزاری نخستین برنامه فرهنگی در این قالب، میزبان جمعی از دوستداران کتاب و کتابخوانی شد.

به گزارش مهر گیلان-در راستای اجرای دومین دور از طرح ملی «با هم بخوانیم» ویژه مناطق محروم، با هدف گسترش عدالت فرهنگی و ترویج سبک‌ زندگی ایرانی-اسلامی از طریق مطالعه گروهی و بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند برای گروه سنی کودک و نوجوان، کتابخانه عمومی امام علی(ع) کلاشم شهرستان شفت با برگزاری نخستین برنامه فرهنگی در این قالب، میزبان جمعی از دوستداران کتاب و کتابخوانی شد.
مراسم افتتاحیه طرح ملی «باهم بخوانیم» ۱۰ مرداد با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مهدی نقدی، فرماندار شهرستان شفت؛ محمدحسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان؛ زینب عزیزپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شفت؛ سکینه سعادت، مسئول کتابخانه عمومی کلاشم، جمعی از اعضای شورای اسلامی این روستا، اعضای انجمن و دوستداران کتاب و کتابخوانی و اعضای کودک و نوجوان برگزار و طی آن برنامه های مختلفی چون شعرخوانی، شاهنامه سرایی، جمع خوانی توسط اعضای کودک و نیز بلند خوانی اجرا شد.
همچنین در این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فرماندار شهرستان شفت و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان در سخنانی به انتخاب کتابخانه عمومی رستای کلاشم برای اجرای طرح ملی «باهم بخوانیم» اشاره کرده و این رویداد را فرصتی برای معرفی این مرکز فرهنگی پویا در استان گیلان دانستند.
گفتنی است، کتابخانه عمومی امام علی(ع) کلاشم شهرستان شفت به عنوان یکی از مراکز اجرای طرح ملی «باهم بخوانیم» با زیربنایی بالغ بر ۳۶۰ مترمربع در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید. این کتابخانه با برخورداری از بخش های مختلفی چون سالن مطالعه، مخزن، مرجع، بخش کودک، بخش جستجو و امانت کتاب و همچنین دسترسی به پایگاه های مجازی معتبر علمی از مراکز پویای فرهنگی منطقه است. ۳۵ کتابخانه برگزیده، مجری دور دوم طرح در مناطق محروم استان‌های کشور هستند و کتابداران نیز از میان برترین مجریان طرح در دور گذشته انتخاب شده‌اند. در تدوین سیر مطالعاتی به ۵ ساحت جهان‌بینی، اخلاق و هویت عالی انسانی، کارآمدی و توانمندی، علم و فکر، آگاهی و انقلابی‌گری توجه شده است. همچنین با ایجاد سامانه ارسال گزارش و رصد و پشتیبانی لحظه‌ به لحظه طرح، عملکرد گروه‌های مطالعاتی ۱۲ نفره در این ۳۵ کتابخانه به صورت هفته به هفته از سوی ستاد بررسی می‌شود و برترین‌های هفته نیز معرفی خواهند شد. انتخاب کتاب‌های خواندنی و متنوع و تدوین یک‌سری فعالیت‌های جذاب علمی و عملی فرآیند خوانش کتاب را در این طرح بسیار لذّت‌بخش کرده است.