۸ پروژه ملی و زیربنایی برق منطقه‌ای گیلان با هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال هزینه در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش مهر گیلان-مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان، امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رسالت جهادگونه خبرنگاران و اهمیت تلاششان گفت: ۲۵ مرداد با مصرف  ۲ هزار و ۹۰ مگا وات برق در گیلان، اوج مصرف استان را داشتیم که در مقایسه با ۳ سال قبل، ۳ و نیم درصد افزایش داشت.
بهمن داراب زاده با بیان اینکه با اطلاع رسانی اصحاب رسانه و رعایت و همراهی مردم، تابستان بدون خاموشی را به رغم تابستان گرم در استان، پشت سر گذاشتیم و البته پایش و آماده باش نیرو‌های ما تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.
وی، هدف گذاری و اجرای ۸ طرح در شبکه برق استان را از مهمترین دلایل مدیریت درست برای جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته در تابستان امسال، عنوان کرد و افزود: افزایش ۳۹ درصدی ظرفیت بخش انتقال پست رشت شمالی استان به ۶۳/۲۳۰ کیلو ولت، احداث پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت و برقراری اتصالات ۶۳ کیلو ولت لیسار، توسعه بخش ۶۳/۱۳۲ کیلو ولت در پست ۶۳/۱۳۳/۲۳۰ کیلو ولت شهید سیادتی، احداث خط ۶۳ کیلو ولت دو مداره تغذیه پست جنوب رشت، افزایش ۱۳۰ درصدی ظرفیت توان الکتریکی پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت سیاهکل، افزایش ظرفیت پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت فومن از ۶۰ مگا ولت آمپر به ۹۰ مگا آمپر، عملیات نصب و راه اندازی بانک خازنی در پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت جنوب رشت و عملیات نصب و راه اندازی بانک خازنی در پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت هشتپر از جمله این طرح‌ها است که برای آن‌ها در مجموع هزار و ۵۰۳ میلیاردریال هزینه شده و در هفته دولت امسال رسما به بهره برداری می‌رسد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، گفت: علاوه بر این‌ها در بخش صنعت، گیلان به یک کارگاه بزرگ عملیاتی تبدیل شده و بعد از پایان مدیریت برق استان در تابستان، از نیمه شهریور، بلافاصله برنامه ریزی و تدبیر برای مدیریت برق تابستان سال آینده را شروع خواهیم کرد.
بهمن داراب زاده همچنین افزود: در نظر داریم برای افزایش و توانمند سازی بیشتر، ۵ طرح ایجاد نیروگاه شامل پست غرب رشت، خط چهار مداره رشت- انزلی- پره سر، پست سلیمانداراب، پست ضیابر و پست جانباران را با پیش بینی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسانیم.
وی ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و تقویت نیرو‌های بادی در استان را از نیاز‌های امروز و ضرورت فردای جامعه عنوان کرد و افزود: با صحبت با وزارت نیرو و قانع کردن آن‌ها به اینکه گیلان به غیر از ابرناکی، استانی آفتابی است، مقدمات ایجاد نیروگاه خورشیدی را فراهم کردیم و ان شاءالله در سال‌های آینده در این زمینه اقدام می‌کنیم.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، همچنین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: تولید اسمی برق در گیلان ۲ هزار و ۸۵۵، اما تولید عملی ما حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مگا وات است و با توجه به نیاز مصرف در استان، امسال برخلاف سال‌های گذشته امکان انتقال آن از طریق شبکه سراسری به استان‌های همجوار نبود.
بهمن داراب زاده قیمت انرژی برق را نسبت به آنچه از مصرف کننده دریافت می‌شود، بیشتر عنوان کرد و افزود: تابستان امسال مردم با صرفه جویی و مدیریت در مصرف برق، از طرح معافیت برای مشترکان خوش مصرف استقبال و به سبد هزینه‌های خود کمک کردند.
وی تاکید کرد: مدیریت مصرف برق فقط مربوط به فصل گرما نیست و در تمام طول سال باید به آن توجه شود.
در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.