یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به تازگی تصاویری از حضور فرزندانش در آزمایشگاه شناوری خنثی ناسا منتشر کرده است.

ثریا یاسمین مقبلی در توضیح این تصاویر نوشت: دیروز برای من روز خاصی بود. برای اولین بار، دخترها آمدند تا من را با لباس فضایی در آزمایشگاه شناوری خنثی (NBL) ببینند. تمرین کردن در NBL یکی از کارهای مورد علاقه من و البته یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های آمادگی برای پرواز فضایی بوده است. شنیدن صدای آن‌ها و سم(Sam) زمانی که غواصان در حال اندازه‌گیری وزن من بودند، به من انگیزه‌ای برای اتمام آزمایش داد.


از همه کسانی که در نشان دادن محیط اطراف به آن‌ها کمک کردند و جلوی پریدن دخترها به درون آب را گرفتند، ممنونم.

یاسمین مقبلی در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شد، وی در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ام‌آی‌تی تحصیل کرده و کارشناسی ارشد خود را در این رشته در مدرسه عالی نیروی دریایی آمریکا در کالیفرنیا به پایان رسانده است.

مقبلی متولد سوم تیر ۱۳۶۲ خورشیدی، خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است. وی بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقه کاری خود دارد.

او قرار است فرماندهی ماموریت کرو-۷ ناسا را بر عهده بگیرد. انتظار می‌رود این ماموریت زودتر از سال ۲۰۲۳ میلادی انجام نشود. ماموریت “کرو-۷” توسط موشک “فالکون ۹”(Falcon ۹) شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام خواهد شد و “آندریاس موگنسن” خلبانی این ماموریت را برعهده خواهد داشت.