مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:اولین اجلاسیه کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک 9 شهریور 1401 ساعت 5 عصر در برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش مهر گیلان-رضا ثقتی ظهر یکشنبه ۶ مرداد در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کنگره بین المللی میرزا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با میزبانی گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: اولین اجلاسیه کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک ۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۵ عصردر برج میلاد تهران برگزار می شود.این کنگره بیش از ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و تولید محتوا در بخش‌های و سمعی و بصری و گردشگری انجام می‌شود.
وی با اشاره به مرمت بنای مشهد میرزا به عنوان برنامه‌های پیش بینی شده عمرانی این کنگره افزود: برگزاری چهار اجلاسیه در برج میلاد، قم، عراق و تالار مرکزی رشت مهمترین برنامه‌های در دستور کار این کنگره است.
ثقتی به حضور و سخنرانی مقامات کشوری و لشگری و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری و اعضای شورای فرهنگی عمومی و شورای سیاستگذاری از گیلان اشاره و تاکید کرد: رونمایی از چند رویداد این کنگره و تجلیل از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که به بازشناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل کمک کرده اند بخشی از برنامه‌های اولین اجلاسیه کنگره میرزا است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای سنفونی سوگواره شهید میرزا کوچک گفت: یکی از رسالت‌ها و تعهدات دولت مردمی برجسته ساختن و پرداختن به مشاهیر و مفاخر مبارز و هویت و تاریخ ساز انقلاب است که در گیلان میرزا کوچک جنگلی از بارز ترین این شخصیت‌ها است.
ثقتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس همین سیاست، معرفی و بازشناسی الگوهای ماندگار همچون شهید میرزا کوچک را برای نسل جوان در دستور کار خود قرار داده است.