مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سیاست وزارت ارشاد را معرفی و بازشناسی الگوهایی همانند میرزا کوچک عنوان کرد و گفت: کنگره بین المللی میرزا در همین راستا برگزار می شود.

به گزارش مهر گیلان-رضا ثقتی عصر چهارشنبه ۹ شهریور در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در سالن همایش‌های برج میلاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک چهار بار به تهران آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک همراه با مشروطه خواهان برای فتح تهران، یک بار نیز به عنوان تبعید و بار دیگر سرش به تهران آمد، گفت: امروز نیز برای چهارمین بار در پایتخت ایران اسلامی در قالب نخستین اجلاسیه کنگره بزرگ و بین المللی میرزا کوچک به تهران سفر کرده است.

وی در ادامه به نقشه راه ترسیم شده برای برگزاری کنگره بین المللیمیرزا کوچک اشاره و اضافه کرد: تاکنون برای معرفی و شخصیت مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی برنامه‌ای با این وسعت و گستردگی برگزار نشده و باید از همه بانیان این برنامه در اینجا تقدیر کنیم تا بتوانیم الگویی برجسته مثل میرزا کوچک را به نسل جوان معرفی کنیم.

ثقتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس همین سیاست، معرفی و بازشناسی الگوهای ماندگار همچون شهید میرزا کوچک را برای نسل جوان در دستور کار خود قرار داده است.