در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس و با همکاری مشترکی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و شش دستگاه فرهنگی، مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب «آب هرگز نمی میرد» در گیلان برگزار می شود.

به گزارش مهر گیلان-مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب «آب هرگز نمی میرد» نوشته حمید حسام با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج استان و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی در گیلان برگزار می شود.
در این مسابقه فرهنگی که از روز شنبه(۵شهریور) و بصورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتیwww.samakpl.ir   و با ثبت نام در این بستر آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت، علاقمندان می توانند ضمن مطالعه کتاب و پاسخ به سوالات در این رویداد فرهنگی مشارکت نمایند.
همچنین طبق اعلام دبیرخانه برگزاری این مسابقه بزرگ کتابخوانی شرکت برای عموم آزاد بوده و اسامی برندگان پس از داوری همزمان با هفته دفاع مقدس اعلام خواهد شد.

حمید حسام در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» تحسین شده از سوی رهبر معظم انقلاب به بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌پردازد و این کار را در خلال روایت خاطرات یکی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین، میرزامحمد سلگی، انجام می‌دهد. این نویسنده روایت خود را از بدو تولد میرزامحمد سلگی آغاز می‌کند تا مخاطب را بیشتر با شرایط زندگی او، خانواده و اندیشه‌هایش آشنا کند. حاج میرزا در کودکی برای کمک به پدرش تحصیل را رها می‌کند و به کشاورزی روی می‌آورد و پیشه‌ی پدر را دنبال می‌کند. او در نوجوانی برای زندگی بهتر همراه با برادر بزرگترش برای کار راهی تهران می‌شود و با دنیایی جدید آشنا می‌شود. در فصل‌های پیش از آغاز جنگ ما با خانواده‌ی این شخصیت آشنایی پیدا می‌کنیم و عکس‌هایی هم که در پایان هر فصل درباره‌ی شخصیت‌ها و مکان‌ها وجود دارد به جذابیت و اعتبار روایت می‌افزاید.