استاندار گیلان: مسوولان باید با رفع مشکلات، شرایط حضور مردم در پیاده روی اربعین حسینی را فراهم کنند.

به گزارش مهر گیلان-استاندار گیلان امروز شنبه ۱۲ شهریور در جلسه ستاد اربعین گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه مراسم اربعین از بزرگترین مراسم مذهبی مسلمانان است، گفت: حضور گسترده افراد با مذاهب مختلف در مراسم اربعین نشانه گرایش مردم دنیا به دین و علاقمندی آنان به مسیر الهی است.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک کنگره عظیم ومردمی است افزود: با وجود تمامی مشکلات و بیماری‌ها ، مردم همچنان حضور پررنگ و معناداری در مراسم مذهبی دارند و مسئولان نیز موظف هستند که با رفع مشکلات، شرایط حضور مردم در پیاده روی اربعین را تسهیل کنند.

وی با تاکید به اینکه تمهیدات ویژه در خصوص آرد ، سوخت و ناوگان مورد نیاز برای جمعیت زائران اربعین حسینی باید اتخاذ شود افزود: باید از همه نهاد ها، تشکل‌های مردمی، گروه‌های جهادی و خیران استفاده شود تا در چند روز آینده همه موانع برداشته شود تا همه کسانی که علاقمند به شرکت در این اجتماع هستند این فرصت برایشان مهیا شود.

در این نشست نادر عبدالله پور ، دبیر ستاد اربعین هم با اشاره به اینکه کمیته‌های حمل و نقل، بهداشت، فرهنگی، زیرساختی و خدماتی فراهم شده است گفت : تاکنون ۲۶ هزارو ۸۶۶ نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند و ۲۹ موکب هم برای خدمات رسانی به کربلا معلی اعزام شدند.

وی افزود: موکب‌های اربعین در مرز آستارا و لوشان هم برای خدمات رسانی به زائران اربعین آماده هستند.

در این نشست همچنین مدیران کل راه و شهرسازی ، راه آهن ، فرودگاه سردار جنگل رشت ، بازسازی عتبات و عالیات ، جانشی