برخی جریان‌ها در فضای مجازی، انتشار یک خبر علمی در وبگاه خبرگزاری صداوسیما را دست‌مایه تخریب افکار عمومی کردند، اما واقعیت ماجرا چه بود.

به گزارش مهر گیلان -سردبیر اخبار علمی فناوری پزشکی خبرگزاری صداوسیما در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر درباره انتشار خبری با عنوان ((حشرات خوراکی، جایگزینی سالم برای منابع پروتئینی))، گفت: این خبر به نقل از رسانه‌های معتبر خارجی و کار علمی محققان کره‌ای بوده است که روزانه ده‌ها خبر مشابه آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

آقای برمک بیات با بیان اینکه در وبگاه خبرگزاری صداوسیما تحت هیچ عنوان پیشنهاد مصرف حشره به مردم عزیزمان نشده است، افزود: متأسفانه برخی رسانه‌های غیررسمی با بهره‌گیری روش‌های عملیات روانی در جهت تخریب افکار عمومی و کینه‌توزی با خادمان ملت در رسانه ملی گام برمی‌دارند و مطلبی که اخیراً در فضای مجازی منتشر کردند جعل یک خبر علمی بوده است.

وی تصریح کرد: در متن خبر به منبع و محققان کره‌ای اشاره شده بود، اما کانال مذکور، با حذف این نکات اساسی، جمله پیشنهاد رسانه ملی را به ابتدای تیتر خبر اضافه کرده است که این اقدام جز تخریب افکار عمومی هدف دیگری نمی‌تواند داشته باشد.