رشت-مدیرکل بهزیستی گیلان بابیان اینکه شناسایی و شکوفایی توانمندی ها و استعدادهای معلولان از اولویت های سازمان بهزیستی است، از برگزاری جشنواره منطقه ای «تئاتر معلولان» در استان خبرداد. به گزارش  مهر گیلان ، محمدرضا پارسی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین جشنواره منطقه ای تئاتر مهر معلولان در […]

رشت-مدیرکل بهزیستی گیلان بابیان اینکه شناسایی و شکوفایی توانمندی ها و استعدادهای معلولان از اولویت های سازمان بهزیستی است، از برگزاری جشنواره منطقه ای «تئاتر معلولان» در استان خبرداد.

به گزارش  مهر گیلان ، محمدرضا پارسی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین جشنواره منطقه ای تئاتر مهر معلولان در استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان بهزیستی شناسایی و شکوفایی استعدادها و پتانسیل های جامعه معلولان است، افزود: متاسفانه تاکنون آنگونه که شایسته بوده این توانایی و استعدادها ارائه نشده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تأکید برضرورت تغییر دیدگاه و نگاه جامعه نسبت به جامعه معلولان، گفت: جشنواره تئاتر معلولان استان گیلان نیز در راستای همین هدف و به منظور ارائه توانمندی های معلولان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه گیلان میزبان دومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان است، خاطرنشان کرد: ۲۰ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره تئاتر معلولان ارسال شد که از بین آنها ۱۴ نمایشنامه برای بازبینی برگزیده شد که داوران از میان آنها هفت نمایشنامه را برای بخش جشنواره تئاتر برگزیدند.

پارسی در ادامه با اشاره به آغاز جشنواره تئاتر از روز سه شنبه ۱۴ دی ماه، تصریح کرد: آثار برگزیده به مدت سه روز در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هم به رقابت می پردازنند.

به گفته این مسئول در این دوره جشنواره سه تئاتر صحنه ایی و دو تئاتر خیابانی و دو نمایش هم نیز در بخش کودک و نوجوان اجرا می شود.

وی به حضور هنرمندان بزرگی همچون «اصغر همت»، «ایرج راد» و «محمود طیاری» به عنوان داوران این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نفیسی اهدا می شود.ا/نتهای پیام