سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان آماده بازگرداندن زوار اربعین از مرزهاست، گفت: از روز گذشته تعداد بیش از ۴۰ دستگاه اتوبوس جهت بازگشت زائرین اعزام شده است.

به گزارش مهر گیلان-غلامعلی نیک فهم ، با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان آماده بازگرداندن زوار اربعین از مرزهاست، اظهار کرد: زائران می توانند هنگام بازگشت به کشور مرز ورودی مد نظر خود را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه اول لغایت ۱۷ شهریور ۵۷۷۶ زائر گیلانی با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای عراق اعزام شدند، تصریح کرد: جابجایی زائران گیلانی طی مدت مذکور در قالب ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: ۵۲۵۳ زائر با ۲۴۱ دستگاه اتوبوس به مرز مهران و ۵۲۳ زائر با ۵۹ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی اعزام شدند.

نیک فهم با اشاره به توقف اعزام زائران به مرزها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: در صورت کمبود وسیله نقلیه برای بازگشت زائران، از ناوگان در اختیار ادارات و سایر دستگاه ها استان و استان‌های همجوار استفاده خواهد شد که از دیروز تعداد بیش از ۴۰ دستگاه اتوبوس جهت بازگشت زائرین اعزام شده است.