سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان گفت: پنج شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش مهر گیلان-فردین مهرابیان پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان اظهار کرد: روند آمارها همانند روزهای گذشته نزولی است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید از هرگونه عادی انگاری کرونایی جدا پرهیز کنند، افزود: هم اکنون ۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۱ بیمار جدید شناسایی و در بیمارستان‌های استان گیلان پذیرش شدند، گفت: ۱۲ بیمار نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شدند.

مهرابیان با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: افزود: ۵ نفر از این بیماران در ۲۴ ساعت گذشته به این بخش منتقل شده‌اند.

وی همچنین به رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان اشاره و اضافه کرد: در این اطلاعیه پنج شهرستان لنگرود، فومن، تالش، آستارا و املش در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: سایر شهرستان‌های استان گیلان نیز در وضعیت نارنجی قرار داشته و هیچ شهرستانی قرمز نیست.