رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): درآمد این کمیته از کمک های مردمی پارسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. به گزارش مهر گیلان ، پرویز فتاح در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: ۲۷۵ میلیارد تومان از محل صدقات، ۲۳۰ میلیارد تومان از زکات، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل طرح […]

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): درآمد این کمیته از کمک های مردمی پارسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش مهر گیلان ، پرویز فتاح در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: ۲۷۵ میلیارد تومان از محل صدقات، ۲۳۰ میلیارد تومان از زکات، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل طرح اکرام که یک میلیون ایرانی حامی ایتام هستند و هر یتیم پنج حامی دارد درآمد داشته ایم.
وی گفت: این مبلغ با در نظر گرفتن جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری و … به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
فتاح افزود: این مبلغ به جز بودجه دولت برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد است و این بودجه با عنوان مستمری به خانواده ها پرداخت می شود.
وی گفت: اکنون به طور میانگین به هر خانواده تحت پوشش ۷۵ هزار تومان پرداخت می شود  که این مبلغ برای خانواده های تک نفره ۵۳ هزار تومان و برای خانواده های پنج نفره به بالا ۱۰۰ هزار تومان است.
رئیس کمیته امداد افزود: کمیته امداد ۷۲ هزار دانشجو و ۳۳۰ هزار دانش آموز را زیر پوشش دارد.
فتاح گفت: از محل کمک های مردمی امسال تا کنون ۷۰ هزار وام ازدواج و بلاعوض پرداخت کرده ایم که تا پایان سال به صد هزار وام می رسد.
وی افزود: تا پایان سال ۴۰ هزار واحد مسکونی را برای خانواده های تحت پوشش می سازیم.
فتاح گفت: اکنون ۸۰ هزار کودک زیر شش سال تحت پوشش کمک های تغذیه ای هستند و در ماه ۷۵ هزار تومان به هر کدام از آنها پرداخت می شود.
وی افزود: ۱۹۰ هزار یتیم را نیز تحت پوشش داریم و به هر کدام از آنها ۱۲۰ هزار تومان می دهیم./ انتهای پیام /صداو سیما