یاسر تقوی در دیدار با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، فرهنگ کتابخوانی را شالوده اصلی فعالیت های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و تلاش در این حوزه مهم را رسالت اصلی کتابداران و دست اندرکاران مجموعه برشمرد.

به گزارش مهر گیلان-کتابخانه عمومی ابوجعفر هوسمی شهرستان رودسر عصر دیروز دوشنبه (۲۵مهر) میزبان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان بود.
یاسر تقوی در این دیدار صمیمانه که با حضور رئیس اداره و مسئولین کتابخانه های عمومی و همه کتابداران کتابخانه های این شهرستان برگزار شد استفاده از خرد جمعی و مشاوره با کتابداران به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر کتابخانه ها را در ترویج فرهنگ مطالعه امری ضروری و برنامه ثابت و همیشگی خود در دوره جدید مدیریتی برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کتابداران را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مشاورین امین دانست و نقش ایشان را در پویایی کتابخانه ها بسیار پررنگ عنوان کرد.
تقوی همه اتفاقات مثبت و رخدادهای کتابخانه ای را حاصل فعالیت های دست اندرکاران در این مجموعه عنوان کرد و رفع نیازها، مشکلات و دغدغه های این عزیزان را از برنامه های خود در این دوره عنوان کرد. وی همچنین به پویایی برخی از کتابخانه های عمومی استان در مقایسه با یکدیگر اشاره کرد و از رتبه بندی شهرستانی به منظور حمایت مضاعف از کتابخانه های عمومی فعالتر و پویاتر برای الگوسازی این مراکز سخن گفت و این امر را در جذب امتیازات متعدد توسط این کتابخانه ها مهم ارزیابی کرد.
تقوی اولویت بندی مشکلات کتابداران، کتابخانه های عمومی و عناصر کتابخانه ای را از در رفع نواقص این حوزه پراهمیت توصیف و یکی از مهمترین برنامه های خود در دیدار با کتابداران شهرستان های مختلف استان را شناسایی این مشکلات و تلاش برای رفع آنها عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به رتبه استانی کتابخانه های عمومی گیلان در مقایسه با دیگر استان های کشور نیز اشاره کرد و برنامه ریزی صحیح و استفاده از نظرات اعضا و ظرفیت های متعدد در گیلان برای رشد شاخص های مختلف کتابخانه ای را از خواسته های خود از کتابداران عنوان کرد.
یاسر تقوی فرهنگ کتابخوانی را شالوده اصلی فعالیت های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و تلاش در این حوزه مهم را رسالت اصلی کتابداران و دست اندرکاران مجموعه برشمرد. وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیز اشاره کرد و معرفی فلسفه جهاد تبیین مدنظر معظم له را در راستای فعالیت های مجموعه نهاد کتابخانه ها و دیگر دستگاه های فرهنگی دانست.
گفتنی است بیان دیدگاه ها، نظرات، مشکلات و پیشنهادات زهرا اخوان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، مسئولین کتابخانه ها و کتابداران این شهرستان و دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان رودسر از دیگر محورهای سفر یکروزه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به شهرستان رودسر بود.