رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: هم اکنون نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به ۸۵ درصد رسیده، اما انتظار بر این است که این نرخ به زودی به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش مهر گیلان -رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان این‌که بانک مرکزی به‌صورت تمام‌قد و به‌معنای واقعی از توسعه صادرات در کشور حمایت خواهد کرد، گفت: صادرات در همه جای دنیا به‌خصوص در ایران اسلامی مهم و بسیار حائز اهمیت است.

علی صالح‌آبادی با تاکید بر این که کالا‌های صادراتی هم به‌لحاظ کیفیت و هم به‌لحاظ قیمت باید رقابت‌پذیر باشند، افزود: کشور نه‌ تنها به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد بلکه کالایی که روی ریل صادرات قرار می‌گیرد، به‌دلیل داشتن مزیت کیفیتی و قیمتی باعث می‌شود در سطح بازار‌های جهانی و حتی در داخل از مزیت برخوردار باشد.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی هرگونه مشوقی را که در حوزه صادرات کشور لازم باشد، در اختیار صادرکنندگان و فعالان این حوزه قرار خواهد داد.

صالح‌آبادی با اشاره به دایر بودن میز خدمت در بانک مرکزی برای صادرات گفت: حوزه‌هایی که صادرات قابل قبول و همین‌طور ارزآوری خوبی برای کشور دارند، میز مشخصی در این بانک برای آنان در نظر گرفته شده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی روند بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان به کشور را مثبت و رو به بهبود توصیف کرد و افزود: هم اکنون نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به ۸۵ درصد رسیده و آمار بسیار خوبی است؛ اما انتظار بر این است که این نرخ به‌زودی زود به ۱۰۰ درصد برسد.

  • منبع خبر : صداو سیما