فرماندار رشت با اشاره به فعالیت داوطلبانه بیش از ۸ هزار نفر در جمعیت هلال احمر شهرستان که بخش بزرگی از آن را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: قدردان روحیه جهادی و حضور داوطلبانه مردم در هلال احمر و مصمم به استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان هستیم.

به گزارش مهر گیلان-فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در دیدار رئیس و دبیران شاخه های مختلف جمعیت هلال احمر شهرستان که به مناسبت ۷۵ امین سالروز تشکیل سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: در بحران‌ها و زمانی که همه به فکر حفظ جان خود و در اندیشه ترک صحنه حوادث هستند، تنها گروهی معدود از جمله اعضای ایثارگر هلال احمر وارد میدان شده و به نجات جان همنوعان می‌پردازند.

امام پناهی با ذکر این مطلب که قدردان حضور بیش از ۸ هزار نفری داوطلبان در جمعیت هلال احمر رشت هستیم، گفت: این حجم استقبال از مشارکت در فعالیت های داوطلبانه و انساندوستانه، ظرفیت ویژه و ارزشمندی است که باید‌ در عرصه‌های گوناگون از جمله فعالیت‌های فرهنگی به کار گرفته شود.

وی افزود: حضور بیش از یک ساله جوانان و دانشجویان عضو هلال احمر در سالن های تزریق واکسن کرونا، همکاری داوطلبانه با کادر درمان در مراکز بیمارستانی و مشارکت کانون طلاب هلال احمر در امر تلقین و تدفین اموات کرونایی، جلوه های درخشانی از ایثار است که هرگز از یاد ملت بزرگ ایران اسلامی نخواهد رفت.

فرماندار رشت با اشاره به وجود کانون های مختلف مانند کانون طلاب و کانون های مذهبی، دانشجویی و دانش‌آموزی در سازمان جوانان هلال احمر، گفت: اجرای طرح های سودمندی مانند طرح دادرس (آموزش دانش آموزان در مدارس) برای افزایش آمادگی دانش آموزان در برخورد با حوادث، طرح سالیانه ایمنی سلامت در ورودی شهرها و با هدف یادآوری نکات ایمنی به مسافرین و همچنین مشارکت در طرح شهید سلیمانی که برگی مهم در کنترل ویروس کرونا را به خود اختصاص داده؛ نقش کانون های سازمان جوانان هلال احمر را بیش از پیش برجسته می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود بر نقش اعضای جوانان هلال احمر در کاهش تهدیدات، آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در اشاره به حوادث اخیر، با بیان اینکه بر اساس پیمان های پذیرفته شده بین المللی امنیت آمبولانس ها و اماکن دارای نشان های شناخته شده امدادی مانند هلال احمر در میادین جنگ های نظامی تضمین شده است، افزود: متاسفانه‌آشوبگران شناخته‌شده‌ترین و بدیهی‌ترین قوانین بین‌المللی را نیز در خیابان ها رعایت نکرده و با آتش زدن آمبولانس ها، ضمن اخلال در امر امداد و نجات شهروندان، خسارات مادی سنگینی را متوجه اقتصاد کشور نموده اند.

وی با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی از بدو تاسیس تاکنون هیچگاه تهدیدی برای سایر کشورها نبوده و با آرمانهای ضد استعماری خود، همیشه نقطه امید و الهام بخش ملل ستمدیده و آزادیخواه جهان بوده است؛ افزود: درجا زدن و شکست ایران اسلامی، خوابی است که با وجود جوانانی مانند شما هرگز تعبیر نخواهد شد.

گفتنی است در پایان این دیدار فرماندار رشت از دبیران شاخه های جمعیت هلال احمر شهرستان و به نمایندگی از کلیه اعضای جمعیت هلال احمر رشت تقدیر به عمل آورد.