مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گیلان با بیان اینکه احداث ۱۵ پروژه راه و راه آهن در استان برعهده این شرکت است، گفت: برای تکمیل ۱۳ پروژه راهسازی در استان توسط شرکت زیرساخت ۲۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش مهر گیلان به نقل از ایرنا -محمد پردل‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غیر از ۲پروژه پل مرزی ایران – جمهوری آذربایجان و ایستگاه بارانداز راه آهن ریلی – آستارا که اعتبارات آنها متفاوت و مجزاست تاکنون برای این ۱۳ پروژه راهسازی استان ۲ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان هزینه شده و هم اینک برای تکمیل و بهره برداری آنها ۲۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی این پروژه ها را شامل احداث بزرگراه فومن- پونل، باند شرقی کنار گذر تالش، عملیات تکمیلی تقاطع غیر همسطح گیل واقع در کنار گذر لاهیجان، احداث بزرگراه کنار گذر لنگرود، راه آهن رشت – کاسپین و مسیر ریلی رشت- آستارا، بخش دوم آزادراه منجیل – رودبار(باند غربی) تهیه حمل و نصب نیوجرسی مفصلی در راههای گیلان، کنارگذر بندر انزلی، عملیات تکمیلی بخشی از مسیر و سازه پل پیش‌ رودبار کنارگذر مرجقل، تکمیل بزرگراه آستارا، تالش- پونل و عملیات اجرایی بزرگراه آستارا – آستار (ایران و آذربایجان) عنوان کرد.

مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گیلان یادآور شد: علاوه بر اعتبارات مورد نیاز تکمیل و اجرای این طرح‌ها ۴۶۰ میلیارد تومان نیز مطالبات پیمانکاران این پروژه ها در استان است.

به گفته پردل نژاد، با توجه امکان نوسانات قیمت مصالح و ابزار و عدم تخصیص به موقع اعتبارات ممکن است در آینده این شرایط منجر به تحمیل اعتبار بیشتر برای این پروژه ها شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه های راهسازی در استان در حال اجرا هستند، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین ۲ تا ۸۷ درصد است که ۲ درصد مربوط به پروژه راه آهن رشت – آستارا و ۸۷ درصد مرتبط با عملیات تکمیلی تقاطع غیر همسطح گیل واقع در کنار گذر لاهیجان است.

مدیرحوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گیلان ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات بتوان پروژه ها را در زمان های موعد تکمیل و آماده بهره برداری کرد.